پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در شهر قم برگزار شد؛

همايش بزرگ مبلغان اعزامي به مراسم اربعين

همايش بزرگ مبلغان اعزامي به مراسم اربعين
همزمان با آغاز همايش بزرگ پياده‌‌روي زايران اربعين حسيني به عتبات عاليات،‌ گردهمايي مبلغان اعزامي حوزه علميه با هدف توجيه و آموزش برنامه‌هاي تبليغي در ايام حضور در ميان زايران حسيني در شهر مقدس قم با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت به نقل از سایت حج،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در همايش مبلغان اعزامي به مراسم باشكوه اربعين حسيني گفت: مساله اربعين، به خصوص در اين برهه زمان يك مساله بسيار مهم و حياتي است.


وي افزود: امروز بزرگ‌ترين اجتماع بشري براي يك امر معنوي و ديني در اربعين شكل مي‌گيرد كه در هيچ كجاي دنيا چنين شرايط و جمعيتي را سراغ نداريم. بايد از اين فرصت به بهترين شكل استفاده كرد و نگذاشت اين موقعيت به راحتي از دست برود.

حجت‌الاسلام والمسلمين حميد احمدي، مسؤول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين، در همايش آموزشي و توجيهي مبلغان اعزامي اربعين از ارائه ويژه نامه چند رسانه اي اربعين خبر داد و گفت: ويژه نامه چند رسانه اي اربعين، از سوي بعثه مقام معظم رهبري براي مبلغان اربعين تهيه شده است.

وي درباره محتويات اين ويژه نامه اظهار داشت: ويژه نامه چند رسانه اي اربعين، براي زائران و مبلغان اربعين حسيني، قابل استفاده است؛ مبلغان اعزامي در شهرهاي نجف، كربلا، چذابه و مهران و در ميان مسيرها به كمك اين ويژه نامه چند رسانه اي مي توانند به روايتگري بپردازند.

حجت الاسلام احمدي به طلاب توصيه كرد: طلاب بايد به عنوان مبلغان و مروجان اين ويژه برنامه باشند تا به خوبي برگزار شود و مورد توجه زائران قرار بگيرد؛ در داخل اين نرم افزار، متون تمام وقايع به عربي نوشته شده است كه با كليك كردن بر روي متن، ترجمه فارسي آن نشان داده مي شود.

مسؤول كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين ادامه داد: تمام حوادث عاشورا به ترتيب در اين ويژه برنامه ارائه شده است؛ حركت دادن كاروان اسراي اهل بيت(ع) از كربلا به كوفه و خطبه هاي حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع)، اهانت به سر مبارك امام حسين(ع) و برنامه هاي مورد نياز زائران در اربعين و بسياري موارد ديگر كه همگي به همراه تصوير نمايش داده مي شود، از محتويات ديگر اين ويژه برنامه است.

وي اظهار داشت: اين محتوا در محرم سال جاري نيز ارائه شده بود كه بازخورد بسيار خوبي به همراه داشت و مخاطبان زيادي را به خود جذب كرده است.

همچنين در اين مراسم حجت الاسلام سعيد روستا آزاد، معاون فرهنگي تبليغي دفتر تلبليغات اسلامي در سخناني اظهار داشت: اعزام مستقيم مبلغين براي اربعين حسيني، نخستين اقدام دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و بنا به در خواست بعثه مقام معظم رهبري انجام گرفته است.

وي به اهميت و جايگاه اعزام مبلغان در اين طرح اشاره كرد و گفت: در اين طرح تبليغي، 200 نفر از طلاب دفتر تبليغات اسلامي نام نويسي كرده اند و اين طرح، نخستين برنامه دفتر تبليغات و بعثه مقام معظم رهبري در خارج از كشور است؛ از اين‌رو صبر و حوصله لازمه اين اعزام است و مبلغين بايد بدانند كه خادم زائران ابا عبدالله الحسين (ع) هستند و بايد براي اين برنامه اهميت ويژه‌اي قائل باشند.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين سيد هاشم الحيدري رهبر حزب‌الله عراق با اشاره به فرارسيدن موسم اربعين حسيني گفت: مبلغاني كه براي تبليغ اربعين مي‌روند بايد با فرهنگ مردم عراق آشنا شده و مراقب توطئه‌هاي دشمنان باشند.

وي با بيان اينكه دشمن بر طبل تفرقه ملت عراق و ايران مي‌گويد تصريح كرد: دشمن در 12 سال اخير به گونه‌اي در عراق تبليغات انجام داده كه ضعف بصيرت و آگاهي را بين شيعيان ايجاد كرده است.

آيت‌الله محسن اراكي دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي نيز در ادامه اين مراسم با بيان اينكه از ديدگاه ما قيام حسيني يك اتفاق گذرا نيست، بيان كرد: قيام حسيني جرياني در متن تاريخ است كه مي‌توان از آن به عنوان محرك جامعه به سمت برپايي حكومت عدل و هدايت به اين سمت و سو ياد كرد.

محمد نيك‌پور مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي هلال احمر با ذكر مطالب پيشگيري از وقوع بيماري‌هايي كه در جريان سفر به اربعين وجود دارد، گفت: بيماري وبا از بيماري‌هايي است كه در عراق شيوع پيدا كرده و براساس آمارهاي رسيده هزار و 500 نفر در اين كشور به وبا دچار شدند كه در اين راستا مي‌طلبد اطلاعات بهداشتي و پيشگيرانه توسط مبلغان بيان شود.

حجت‌الاسلام محمد هادي صالح‌پرور مدرس روش سخنراني در موسسه امير بيان نيز بر ضرورت مرتب و معطر بودن طلاب مبلغ در اين سفر تاكيد و بيان كرد: خوش رو و خوش بيان بودن خود موجب جذب مخاطبان شده و به اين وسيله مي‌شود نكات ارزنده ديني را به جوانان آموخت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.