پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام پناهیان: راهپیمایی اربعین فرصت مناسبی برای برقراری تمدن عظیم اسلامی است

حجت الاسلام پناهیان: راهپیمایی اربعین فرصت مناسبی برای برقراری تمدن عظیم اسلامی است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: راهپیمایی اربعین فرصت مناسبی برای برقرار کردن تمدن عظیم اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان روز جمعه در دومین روز از همایش آموزشی توجیهی مبلغان اربعین حسینی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: مبلغان اربعین باید وجوه تمدنی این راهپیمایی را برای روشنفکران تشریح و بیان کنند.

وی با بیان اینکه بُعدهای تمدنی و جهانی راهپیمایی اربعین وقتی ظهور و بروز پیدا می کند که اسلام بواسطه این مراسم معرفی شود، تصریح کرد: در شرایطی که گروه های تکفیری و داعشی با بریدن سر و جنایت های گسترده می خواهند، که چهره بدی از اسلام نشان دهند، این خواست خداوند است که یک جمعیت 20 میلیونی با حضور در کربلا چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهند. 

وی همچنین با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی اربعین برای همگان یک وظیفه شرعی و دینی است، تصریح کرد: برغم وجود نا امنی و شرایط سخت، طبق روایت های معتبر حضور در این راهپیمایی یک تکلیف است، لذا مبلغان اربعین مردم را باید نسبت به تبیین ضرورت آن به لحاظ تقویت و یاری رساندن به اسلام و همچنین ایجاد محبت و همدلی بین مومنان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

پناهیان با اشاره به اهمیت زیارت اربعین و مرقد امام حسین (ع) تصریح کرد: در کلام بزرگان و پیشوایان دینی اهمیت زیارت کربلا بیشتر از حضور در مناسک حج است، چرا که ظاهر مراسم حج در باطن زیارت کربلا نهفته است.

وی با بیان اینکه هر آنچه که رهبر معظم انقلاب همه ساله در پیام خود به کنگره بزرگداشت عظیم حج می فرمایند، برای راهپیمایی اربعین نیز کاربرد دارد، تصریح کرد: پیام های سالانه رهبری برای مراسم حج بهترین منابع مطالعاتی مبلغان، برای تبلیغ راهپیمایی اربعین محسوب می شود. 

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه حضرت امام خمینی (ره)به مقوله عزاداری و تعظیم شعائر الهی و حسینی، تصریح کرد: از نگاه حضرت امام خمینی (ره)عزاداری های امام حسین در بُعدهای جهانی، اجتماعی و سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره)ضمن ضروری دانستن تقویت دسته های عزاداری نسبت به پر شور بودن آن بویژه در ایام اربعین تاکید فراوانی نموده است.

وی تصریح کرد: نباید فقط به برگزاری مجالس روضه خوانی و اشک و ماتم در مساجد، حسینیه ها و تکایا اکتفا کرد، بلکه باید نسبت به راه اندازی دسته های عزاداری در خیابان ها نیز توجه زیادی نمود.

وی با اشاره به تاکیدهای صورت گرفته نسبت به اهمیت پیاده روی اربعین در روایت های معتبر اسلامی، تصریح کرد: برخی از اساس به دنبال شبهه افکنی در خصوص اهمیت این پیاده روی در اذهان عمومی جامعه بویژه جوانان و دانشگاهیان هستند.

پناهیان از تعامل خوب بوجود آمده میان بعثه رهبر معظم انقلاب و حرکت های خود جوش مردمی برای سازمان دهی هر چه بهتر پیاده روی اربعین تقدیر کرد.

همایش آموزشی توجیهی مبلغان اربعین حسینی، روز پنجشنبه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم آغاز شد و ظهر جمعه به کار خود پایان داد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.