پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدیرکل عتبات سازمان حج خبر داد ؛

ثبت نام افزون بر 900 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سماح

ثبت نام افزون بر 900 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سماح
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از استقبال زائران اربعین برای ثبت نام در سامانه سماح خبر داد و گفت: افرادی که برای پیاده روی اربعین در سماح ثبت نام کرده اند باید مدارک خود را به دفاتر زیارتی ارائه کنند تا نسبت به صدور ویزای آنان اقدام شود.

محسن نظافتی در گفتگوی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج گفت: ثبت نام متقاضیان اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد و تا امروز بیش از 926 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران اربعین بدون ویزا امکان پذیر نیست، گفت: افرادی که برای پیاده روی اربعین در سماح ثبت نام کرده اند باید مدارک خود را به دفاتر زیارتی که در سامانه انخاب کرده اند، ارائه کنند تا نسبت به صدور ویزای آنان اقدام شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج در خصوص هزینه و مدارک لازم برای دریافت ویزای اربعین توضیح داد: در گروه های 5 تا 10 نفره سرگروه ها بایستی علاوه بر گذرنامه ، یک برگ کپی از صفحه اول گذرنامه و یک قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید افراد گروه و همچنین مبلغ 30 دلار هزینه صدور ویزا و مبلغ 100 هزار ریال به ازای هر نفر را به دفاتر مجاز زیارتی ارائه نمایند تا ویزای گروهی برای آنان صادر شود.

وی همچنین درخصوص مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید انفرادی اربعین برای گروه های زیر 5 نفر گفت: متقاضیان بایستی اصل گذرنامه ، دو قطعه عکس رنگی 4*3 زمینه سفید و مبلغ 40 دلار برای دریافت ویزا و همچنین مبلغ 100 هزار ریال به عنوان حق الزحمه را به دفاتر خدمات زیارتی ارائه نمایند.

در ایام اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 600 هزار زائر ایرانی در همایش عظیم پیاده روی اربعین حضور پیدا کردند و پیش بینی می شود این رقم در ایام اربعین سالجاری افزایش یابد.

همایش اربعین شهادت سید و سالار شهیدان با حضور بیش از 20 میلیون زائر از سراسر جهان در کربلای معلی برگزار می گردد.







سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.