پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

راديو اربعين رسماً آغاز به كار كرد

راديو اربعين رسماً آغاز به كار كرد
در مراسمي با حضور رييس سازمان صداوسيما و معاونان صدا و خبر و همچنين جمعي از مديران صداوسيما، راديو اربعين رسماً آغاز به كار كرد. راديو اربعين از 23 دي ماه تا 13 آذر روي موج اف‌ام رديف95.5 مگاهرتز در تهران و استان‌هاي مرزي كشور و همچنين بر روي DVBT براي مخاطبان كل كشور و بر روي اپليكيشن تلفن همراه راديو به آدرس iranseda.ir براي مخاطبان اقصي نقاط جهان قابل دريافت است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، با حضور دكتر سرافراز (رييس سازمان صدا و سيما )، آبرواني (معاون صداي رسانه ملي)، جبلي (معاون خبر)، نعمتي اناركي (مدير كل روابط عمومي سازمان صدا و سيما) و جمعي از مديران ارشد رسانه ملي، مراسم آغاز به كار راديو اربعين برگزار شد.


در اين مراسم سرافراز درخصوص اهداف و ضرورت هاي راه اندازي راديو اربعين گفت: اين راديو در نوع خود يك تجربه جديد است كه در زمان مشخص براي مخاطبين خاص و براي يك مأموريت خاص به وجود آمده است.

وي در ادامه بيان كرد: راه اندازي اين شبكه در تاريخ راديو يك تجربه جديد است كه در صورت موفقيت مي تواند براي دوره ها و موضوعات ديگر قابل تعميم باشد.

رييس سازمان صدا و سيما با اشاره به حضور گسترده مردم ايران و ساير كشور ها در مراسم اربعين امام حسين(ع) و شهداي كربلا گفت: مراسم اربعين به ويژه در سالهاي اخير با استقبال خوبي از سوي مردم ايران، عراق وكشورهاي منطقه روبرو شده است و پياده‌روي اين روز در نوع خود در تاريخ برگزاري مراسم هاي مذهبي در جهان بي نظير است و در هيچ جا نمونه آن وجود ندارد.

وي افزود: با توجه به اهميت برگزاري اين مراسم و استقبال مردم ايران و ساير كشورها كه از 20 روز قبل در تلاشند تا خود را به كربلاي معلي برسانند، سازمان صدا و سيما با همكاري نهادهاي برگزار كننده بيروني تلاش كرد تا ضمن تسهيل سفر، زمينه اطلاع‌رساني از اين رويداد بزرگ را فراهم كند.

سرافراز با اشاره به حضور جمعيتي بيش از 10 ميليون نفر در راهپيمايي اربعين بيان كرد: بر اين اساس رسانه ملي با راه‌اندازي راديو اربعين ضمن اطلاع رساني از مراسم اربعين، مسايل آموزشي و معنوي اين ايام را در اختيار مخاطبان قرار مي دهد.

رييس سازمان صدا و سيما درباره پيش گامي راديو در استفاده از اپليكيشن موبايل براي دريافت شبكه‌هاي راديويي نيز گفت: دنياي ديجيتال امروز تحولات زيادي داشته است و رسانه نيز بايد خود را با اين تحولات همراه كند و بر اين اساس معاونت صدا با بهره گيري از نيروهاي متخصص در حوزه فني و آي تي اين اپليكيشن را راه اندازي كرد تا مخاطبان ضمن دريافت برنامه هاي راديو اربعين، برنامه هاي ساير شبكه هاي راديويي سراسري را نيز دريافت كنند.

وي در پايان تاكيد كرد: از آنجا كه تلفن همراه همواره در كنار افراد است، اين برنامه كاربردي بر روي گوشي‌هاي تلفن همراه نصب مي‌شود و ابزاري سهل الوصول براي كساني است كه مي خواهند از طريق تلفن همراه برنامه هاي راديو را بشنوند.

راديو اربعين از 23 آبان ماه تا 13 آذر روي موج اف‌ام رديف95.5 مگاهرتز در تهران و استان‌هاي مرزي كشور و همچنين بر روي DVBT براي مخاطبان كل كشور و بر روي اپليكيشن تلفن همراه راديو به آدرس iranseda.ir براي مخاطبان اقصي نقاط جهان قابل دريافت است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.