پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه های آیت الله مکارم به مناسبت اربعین حسینی

از زيارت طولانى پرهيز كنید / از بیان خرافات، خودداری شود

از زيارت طولانى پرهيز كنید / از بیان خرافات، خودداری شود
آیت الله مکارم با صدور بیانیه ای، زائران اربعین را از زيارت طولانى که موجب اذیت دیگران یا ایجاد بی نظمی می شود، نهی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با صدور بیانیه ای در درس خارج امروز خود زائران اربعین را از زيارت طولانى که موجب اذیت دیگران یا ایجاد بی نظمی می شود، نهی کردند.

متن کامل این بیانیه، به این شرح است.

 

بسم الله الرحمن الرحيم

اربعين حسينى رستاخيز عظيمى است كه در دنيا شبيه و مانند ندارد، بيست ميليون نفر يا كمى كمتر يا بيشتر براى بزرگداشت شهيدانى كه چهارده قرن پيش براى مبارزه با ظلم و ستم و حفظ عزت و شرف برخاسته‌اند پياده از راه‌هاى دور و نزديك به سوى مرقد آنها حركت مى‌كنند، حتى افراد ناتوان و معلول نيز با آنها همراهى دارند و اين بزرگ‌ترين نمايش فداكارى و قدرت در راه عزت و آزادگى و شرف است. ما به همه آنها دعا مى‌كنيم كه سالم بروند و سالم برگردند و زيارتشان مقبول درگاه خدا شود و دعاهايشان وسيله نجات مسلمين از چنگال ظالمان گردد.

در اينجا لازم مى‌دانم چند نكته را به همه زوار عزيز و گروه‌هايى كه به آنها خدمت مى‌كنند يادآور شوم :

اوّل: همگى سعى كنند نيت‌هايشان كاملا خالص باشد و به همين دليل از هرگونه تبليغات شخصى و جناحى بپرهيزند كه بسيار با اهداف مقدس شهدا ناسازگار است.

دوم: همگى به يكديگر مخصوصآ به كسانى كه به هر دليل در راه مى‌مانند كمك كنند و مشكلات آنها را حل نمايند.

سوم: از هرگونه عجله و شتاب كه ممكن است خطاى ناكرده موجب به هم ريختن صفوف و حوادث دردناكى مانند فاجعه منا شود بپرهيزند و خونسردى و آرامش خود را در هر حال حفظ كنند.

چهارم: از زيارت طولانى پرهيز كنند و به زيارت مختصر قناعت نمايند و محل را براى ديگران خالى بگذارند و به دستور «زر فانصرف» عمل كنند.

پنجم: گردانندگان مواكب به مسائل فرهنگى توجه فراوان داشته باشند و از اين رستاخيز عظيم براى آن استفاده كنند، نمازها را اوّل وقت بخوانند، خواهران حجاب را كاملا رعايت كنند و از خرافاتى كه موجب وهن اين مراسم باشكوه مى‌شود، خوددارى نمايند.

ششم: قوانين و مقررات را كه مايه نظم جمعيت مى‌شود كاملا رعايت كنند و از آلوده ساختن محيط زيست جدآ بپرهيزند.

هفتم: براى حلّ مشكلات جهان اسلام و فتنه‌هاى دشمنان و نجات مظلومان از چنگ ظالمان و وحدت مسلمين دنيا و برآمدن حاجات از صميم دل دعا كنند.

در پايان معروض مى‌دارد كه اربعين گوهر گرانبها و گنجينه بسيار پرارزشى است كه سبب عظمت اسلام و مكتب اهل بيت(عليهم السلام) است، بايد هر چه بهتر از آن بهره‌بردارى نمود.

خداوند همه را حفظ كند و موفق دارد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.