پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

استقرار هیات های ایرانی خدمت رسانی مراسم اربعین در نقاط مختلف عراق

استقرار هیات های ایرانی خدمت رسانی مراسم اربعین در نقاط مختلف عراق
مسوولان ایرانی و عراقی طی روزهای اخیر به تحرکات خود برای آماده کردن زمینه های مراسم اربعین حسینی امسال شتاب بخشیده اند و مسوولان نهادهای ایرانی هم بطور همه جانبه در حال اجرای برنامه های خود برای مشارکت و همکاری در این مراسم با طرف عراقی هستند.

در این ارتباط طی سه روز گذشته مقام های دو کشور از جمله وزیر کشور عراق و سفیر ایران در بغداد، بطور مستمر از مرزهای دو کشور و نیز امکانات موجود در کربلا و نجف بازدید کرده اند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات، در خصوص اقدامات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرایی و اسکان زائران مراسم اربعین حسینی امسال، گفت: براساس توافق صورت گرفته با هیات های ایرانی، 160 هیات ایرانی از شهرهای مختلف کشور وارد عراق شده اند و حدود 80 درصد از این هیات ها کار خود را از یکی دو روز پیش شروع کرده اند. 


وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: طی دو سه روز آینده تمامی این هیات ها آماده پذیرایی از زائران حسینی در کربلا معلی، نجف اشرف و نیز در مسیر نجف به کربلا خواهند شد. 

شوشتری ادامه داد: این هیات ها از دو سه روز آینده و با ورود گسترده تر زائران حسینی کار پخت و پز غذا را آغاز خواهند کرد.
وی درخصوص تامین هزینه های این موکب ها گفت: هزینه ها این هیات ها عمدتا از محل مشارکت مردمی و متبرعین است که از مشارکت در این مراسم حمایت می کنند بطوری که هم اکنون تعدادی از موکب های شهرهای 4 استان آذری نشین ایران و نیز سایر استان ها از جمله خراسان رضوی و جنوبی، تهران و قزوین در مناطق مختلف از جنوب عراق تا کربلای معلی مستقر شده اند. 

هیات های ایرانی برای اولین بار در مسیر کاظمین به کربلا نیز امکانات اقامتی و پذیرایی برپا کرده اند.

شوشتری مشارکت مردمی عراقی ها در خدمت رسانی به زائران حسینی را از جمله عشایر و مردم استان های نجف، کربلا و نیز سایر استان های مرکزی و جنوبی این کشور قابل تقدیر عنوان کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.