پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج خبر داد؛

توسعه زیرساخت‌های مرزی برای اربعین

توسعه زیرساخت‌های مرزی برای اربعین
رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: زیرساخت‌های مرزی و امکاناتی برای زائران اربعین در حوزه اسکان و اقامت هم در شهرهای مرزی و هم در نقطه صفر مرزی در نظر گرفته شده و راه‌های مواصلاتی به عراق و روشنایی جاده‌ها نیز انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ سعید اوحدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بروجرد، با اشاره به آخرین وضعیت مفقودان حادثه منا اظهار داشت: بر اساس آنچه در خبرها آمده تا به این لحظه هم‌چنان از وضعیت 17 نفر از زائران ایرانی فاجعه منا اطلاعی در دست نیست، اما سازمان حج و زیارت و دستگاه دیپلماسی کشور با جدیت تمام همه تلاش خود را در راستای مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پیگیری وضعیت جان‌باختگان این فاجعه انجام می‌دهد.


وی افزود: امیدواریم بر اساس DNA که از مفقودان این فاجعه به عربستان انتقال داده‌ایم و براساس مصوباتی که کمیته مشترک ایران و عربستان طی جلساتی داشته‌اند، بتوانیم ظرف هفته آینده وضعیت 17 زائر مفقودی ایرانی را مشخص کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور عنوان کرد: در مورد پیگیری‌های حقوقی این فاجعه هم جلسات مختلفی را با حوزه معاونت حقوقی وزارت خارجه بر اساس وظیفه ذاتی که پیگیری امور حقوقی جان‌باختگان، مفقودین و مصدومین این فاجعه را به عهده دارد، برگزار شد.

اوحدی با اشاره به تمهیدات انجام شده در مورد پیاده‌روی اربعین امسال بیان کرد: امسال کارهای بزرگی در ستاد اربعین انجام شده تا شاهد حضور عاشقان اهل بیت(ع) به ویژه اربعین حسینی و شهدای کربلا باشیم.


وی بیان کرد:هفته گذشته سفری را با وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد مرکزی اربعین به مرزهای غرب و جنوب کشور داشتیم که حماسه بزرگی را شاهد بودیم و کارهای مهمی انجام شده که توسعه زیرساخت‌های مرزی و امکاناتی که برای زائران در حوزه اسکان و اقامت در نظر گرفته شده هم در شهرهای مرزی و هم در نقطه صفر مرزی و توسعه راه‌های مواصلاتی به عراق و روشنایی جاده‌ها از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی عنوان کرد: در هر مرز بیش از 120 موکب برپا شده که در یک حرکت خودجوش، مردم آنچه را که داشته‌اند در طبق اخلاص قرار داده تا تقدیم قدوم زائران اباعبدالله الحسین(ع) کنند و امیدواریم با تمهیدات انجام شده شاهد یک حضور باشکوه آن هم در شرایط سیاسی امروز منطقه و جهان اسلام باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور چند توصیه هم به زائران اربعین حسینی داشت و تصریح کرد: زائران حتما باید با گذرنامه معتبر به اخذ ویزا اقدام کنند و ما از کنسولگری های 4 گانه عراق و 11 دفتر موقت سفارت عراق که به منظور صدور ویزای اربعین برپا شده توقع داریم برای ارائه تسهیلات بیشتر به زائران سطح کار خود را افزایش دهند که زائران از این سفر معنوی محروم نشوند و همه زائران بتوانند نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند و با ویزا در این پیاده‌روی حضور پیدا کنند.


وی دیدار با خانواده‌های جان‌باختگان و مفقودان فاجعه منا در سراسر کشور را از توفیقات برشمرد و خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده‌های جان باختگان فاجعه منا در شهرهای مختلف کشور و حضور در مراسم چهلم و بزرگداشت آنها به منظور ارج نهادن به مقام آن‌ها توفیقی بزرگ بود که باتوجه به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن فاجعه منا  و یادو خاطره جان باختگان این فاجعه تلخ انجام می گیرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.