پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اسکان 50 هزار زائر اربعین در آستان قدس علوی

اسکان 50 هزار زائر اربعین در آستان قدس علوی
توليت آستان علوى با اعلام آمادگی تمامی بخشهای خدماتی جهت میزبانی از زائران ايام اربعين حسينى تداركات ديده شده براى اين ايام را اعلام كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج وزیارت به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ حجت الاسلام نزار حبل المتین تولیت آستان طى جلسه ى ويژه ی شوراى آستان علوى كه به منظور بررسی روند خدمت رسانی به زائران اربعين حسينى تشكيل شد از آمادگی تمامی خادمان و بخشهای خدماتی آستان جهت میزبانی از زائران عتبات در ايام اربعين حسينى خبر داد و تداراكات ديده شده براى اين ايام را اعلام كرد. 

سید نزار حبل المتین گفت: شورای آستان با تشکیل اتاق عملیات تمامی بخشهای خدماتی و امنیتی و خادمان آستان را در روند خدمت رسانی به زائران اربعين حسينى به كار می گیرد. 

تولیت آستان قدس علوی افزود: تدارکات و برنامه ریزی برای استقبال از زائران اربعين حدود دو ماه پیش آغاز شد و بدون وقفه ادامه دارد. 

حجت الاسلام حبل المتین در ادامه به چگونگی خدمت رسانی آستان به زائران ايام اربعين اشاره كرد و گفت: آستان به منظور تقدیم خدمات متنوع و مناسب در زمینه های فرهنگی و تبلیغاتی هماهنگی هایی را با اساتید حوزه علمیه انجام داده تا طی ایام اربعین صدها تن از روحانیون مبلغ در تمامی جاده هایی که شاهد راهپیمایی زائران كربلا مى باشند به فعاليتهاى فرهنگی و تبلیغاتی از قبیل پاسخگویی به مسائل شرعى و برگزاری مراسم سخنرانی و اقامه نماز جماعت بپردازند. 
تولیت آستان علوی خاطر نشان کرد: بخش دیگر خدمات آستان در ایام اربعین شامل اسکان زائر و توزيع غذا است و طبق برنامه ريزى هاى صورت گرفته منطقه اصلی تحت پوشش آستان از میدان (ثوره العشرین) شروع می شود و تا خیابان کمربندی نجف ادامه دارد. 
حبل المتین افزود: به این منظور چندین تیم ویژه خدماتی در این منطقه منتشر شده اند و برای اسکان زائران 6 استراحتگاه ویژه در نظر گرفته شده که هر کدام ظرفیت اسکان 50 هزار زائر را خواهد داشت و مهمانسراى آستان نيز قادر خواهد بود روزانه 100 هزار وعده غذا در بين زائران توزيع كند و ساير خدمات از قبيل سرويسهاى بهداشتى و حمام نيز تدارك ديده شده است. 

توليت آستان قدس علوی در ادامه به ساير استراحتگاه های تحت پوشش آستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر استراحتگاه های ذکر شده اماکن دیگری نیز برای استراحت و خوابیدن زائران تدارک دیده شده از قبیل پارکینگ چهار طبقه واقع در یکی از خیابانهای اطراف حرم مطهر که فضای آن جهت استراحت زائران آماده شده  و پذیرای 5 هزار زائر خواهد بود، در خيابان كمربندى نيز چند استراحتگاه با ظرفیت 10 هزار زائر به همراه خدمات بهداشتى و توزيع غذا مهيا شده است. 

حجت الاسلام حبل المتين تاكيد كرد: تمامى استراحتگاه های زائران از خدمات درمانی رایگان و آمبولانس برخوردار خواهند بود و مراکز سیار متعددی به منظور راهنمایی افراد گمشده در تمامی ایام زیارت اربعین در این مناطق فعال خواهند بود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.