پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توضیحات مدیرعامل همراه اول درباره خدمات ارتباطی اربعین

راه‌اندازی شبکه وای‌فای رایگان در کربلا و نجف

راه‌اندازی شبکه وای‌فای رایگان در کربلا و نجف
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین حسینی توضیحاتی درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در این زمینه پرداخت و گفت: امسال برای اولین بار شرکت همراه اول شبکه وای فای خود را در عراق ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از ایسنا، وحید صدوقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته اپراتورهای عراقی نتوانستند شرایط مناسبی برای ارتباطات دو میلیون زائر ایرانی فراهم کنند چراکه شبکه اپراتور عراقی توان ارائه خدمات را نداشته و تنها چهار روز قبل از اربعین سرویس رومینگ کاملا حذف شد.


وی با اشاره به مشکلات سال گذشته یادآور شد: امسال برای جلوگیری از این معضلات وزیر ارتباطات سفری به عراق داشته و هماهنگی‌هایی را در این زمینه انجام داد تا بتوان در این ایام سرویس بهتری به مشترکان عرضه کرد.

صدوقی همچنین یادآور شد: در حال حاضر تمام تلاش‌ها و هماهنگی‌های مختلفی در حال صورت گرفتن است تا تخفیفات خاصی نیز برای مکالمات در این ایام اعمال شود.

مدیرعامل شبکه اپراتور اول همچنین اظهار کرد: البته با این وجود همچنان اپراتورهای ایرانی اجازه ایجاد شبکه در کشور عراق را ندارند البته طبق بررسی‌های صورت گرفته ما متوجه شدیم که برای ارائه خدمات وای‌فای نیاز به اخذ پروانه نیست و می‌توان چنین شبکه‌ای را در کشور عراق ایجاد کرد به همین دلیل در نجف و کربلا و مسیر بین این دو شهر در 9 نقطه شبکه وای‌فای ایجاد شده که این شبکه قابلیت ارائه خدمات به مشترکان همراه اول را داراست.

وی ادامه داد: بر این اساس حتی اگر مشترک همراه اول گوشی خود را در حالت پرواز هم قرار دهد می‌تواند به طور رایگان از این خدمات استفاده کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار همچنین متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استفاده از برخی نرم‌افزارهای ارتباطی داخلی مانند ساینا و بیسفون رایگان خواهد بود که البته برخی شبکه‌های خارجی هم ممکن است در این گروه قرار گیرند که در نهایت لیست کامل این شبکه‌ها اعلام خواهد شد.

صدوقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: طبق فراخوانی که منتشر شده زائرانی که دارای سیم‌کارت همراه اول هستند می‌توانند موضوع را از طریق شماره 8941 اعلام کنند تا ما از طریق پیامک راهنمایی‌های لازم را برای آنها ارسال کنیم.

وی همچنین متذکر شد: امسال پهنای باندی معادل 750 مگابیت برای زائران در نظر گرفته شده تا اگر اپراتورهای عراقی پاسخگوی مناسبی برای برقراری ارتباط زائران نبودند افراد بتوانند از این طریق خدمات مدنظر خود را دریافت کنند.

صدوقی در عین حال تاکید کرد: در زمینه ارتباطات صوتی لازم است ظرفیت‌های لازم توسط اپراتور عراقی ایجاد شود البته ما در این زمینه حتی پیشنهاد اعزام سایت‌های سیار را داشتیم که این پیشنهاد مورد موافقت واقع نشد و آنها خواستند که این شبکه را خود ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات ویژه‌ای که در سه مرز خروجی مهران، شلمچه و چزابه صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در این نقاط وای‌فای ویژه‌ای نصب شده که هر یک از آنها معادل 5 سایت ظرفیت ایجاد می‌کنند.

صدوقی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال ایسنا که طبق برخی اظهارنظرها اینگونه اعلام شده که توقف واگذاری پهنای باند در برخی استان‌ها احتمال اختلال در ارتباط‌رسانی در ایام اربعین خواهد شد، توضیح داد: شبکه 3G و LTE از دو نقطه تهران و شیراز ظرفیت می‌گیرد که البته قرار است در ماه‌های آینده شهرهای مشهد و تبریز هم به این دایره اضافه شوند به همین دلیل خیلی این موضوع به شرایط داخل استان ارتباط پیدا نمی‌کند.

صدوقی در پایان با یادآوری اینکه هزینه‌ای جهت دریافت پیامک و یا روشن گوشی از مشترکان دریافت نمی‌شود، گفت: قطعاً طریقه برقراری تماس با عراق در ایام اربعین قیمتی پایان‌تر از سایر ماه‌های سال خواهد داشت که این هزینه پس از مشخص شدن اعلام خواهد شد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.