پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

یک مقام‌ امنیتی در کربلا اعلام کرد :

کربلا در سیطره کامل نیروهای امنیتی

کربلا در سیطره کامل نیروهای امنیتی
یک مقام‌ امنیتی در استان کربلا گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شرکت‌کننده در اجرای طرح امنیتی مراسم اربعین، تمام روزنه ها را به روی گروه های تروریستی بسته اند و کربلا در سیطره کامل نیروهای امنیتی‌ قرار گرفته و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حسین علی الیساری، معاون رییس کمیته امنیتی استان کربلای معلی اظهار کرد: امنیت زیارت اربعین، شامل تامین امنیت از چهار طرف استان کربلای معلی تا شعاع 50 کیلومتری، تضمین شده و امنیت زائران به طور کامل تامین می‌شود؛ به شکلی که از اصابت هر گونه خمپاره یا توپ از سوی تروریست‌ها که در سال گذشته رخ داد، با گسترش شعاع امنیتی اطراف استان جلوگیری خواهد شد.


وی افزود: امسال برای اولین‌بار شاهد برپا شدن چادرها و هیئت‌های حسینی در دایره امنیتی نخست در کربلای معلی، یعنی اطراف حرمین مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) نخواهیم بود تا از بروز ازدحام جلوگیری شود.

الیساری ادامه داد: برخی تحرکات تروریست‌ها در اطراف کربلای معلی از سمت استان الانبار را زیر نظر گرفتیم و این تحرکات در کنترل کامل دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق است، برخی از این تروریست‌ها هدف حملات جنگنده‌های ارتش نیز قرار گرفتند.

وی همچنین گفت: امسال برای نخستین‌بار مراسم زیارت اربعین شاهد مشارکت بالگردهای نیروی هوایی در شرایط اضطراری در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه خواهیم بود که برای حمایت از زائران و انتقال آنها از مناطق خطرناک به مناطق امن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون رییس کمیته امنیتی استان کربلای معلی افزود: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شرکت‌کننده در اجرای طرح امنیتی مراسم اربعین، تمام روزنه‌ها را به روی گروه‌های تروریستی بسته‌اند که این کار را از طریق عملیات پیشگیرانه در شهر کربلا و اطراف آن انجام داده‌اند، به همین سبب انتظار وجود هرگونه رخنه‌ای که سلامتی زائران را تهدید کند، نداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: تمام تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کرده و تمام بیمارستان‌های کربلای معلی به استثنای بیماران خاص تخلیه شده تا برای پذیرش بیماران و مجروحان در صورت وقوع حوادث غیر قابل پیش‌بینی آماده باشند و تمام تیم‌های امنیتی و نظامی هم برای حمایت از زائران در ایام اربعین در آماده‌باش کامل هستند. همچنین 1000 نیروی داوطلب مردمی در خارج از کربلای معلی با تمام تجهیزات در آمادگی کامل هستند که به مثابه نیروهای ذخیره هستند تا در صورت نیاز از آن ها استفاده شود.

به گزارش الفرات، رییس بخش شعائر و موکب‌ها و هیئت‌های حسینی عراق و جهان اسلام هم گفت: تعداد موکب‌ها و هیئت‌های حسینی ثبت شده در حال حاضر حدود پنج هزار موکب و هیئت است که این تعداد با نزدیک شدن به ثبت‌نام نهایی در نیمه ماه صفر در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود این تعداد به بیش از 7هزار موکب و هیئت برسد که در مقایسه با سال گذشته که 6652 هیئت و موکب بود، افزایش چشمگیری می یابد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.