پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج : ثبت نام بیش از یک میلیون و 350 هزار نفر در سماح/ لزوم تسریع در فرآیند صدور ویزای زائران اربعین

رئیس سازمان حج : ثبت نام بیش از یک میلیون و 350 هزار نفر در سماح/ لزوم تسریع در فرآیند صدور ویزای زائران اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام بیش از یک میلیون و 350 هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 750 هزار ویزا برای زائران اربعین صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ؛ مهندس سعید اوحدی در برنامه تیتر امشب که شب گذشته با موضوع اربعین از شبکه خبر سیما پخش شد، گفت: تا بعدازظهر روز یکشنبه، اول آذرماه بیش از یک میلیون و 350 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و تا این لحظه نیز از سوی چهار کنسولگری عراق به اضافه 11 دفتر موقت سفارت عراق که بمنظور صدور ویزای اربعین و با تعامل دولت عراق و با امکانات سازمان حج و زیارت ایجاد شده، برای 750 هزار نفر ویزا صادر شده است که از این تعداد 450 هزار ویزا متعلق به افرادی است که در آن سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، مابقی ویزای افرادی بوده که آزاد درخواست داده‌اند.

وی که اخیرا همراه وزیر کشور از مرزهای ایران در همسایگی عراق بازدید کرده است، گفت: دفتر صدور ویزا در خرمشهر قول داد سرعت صدور را با افزایش ساعات کاری دو برابر کند. ما از مجموعه سفارت عراق درخواست می‌کنیم مشکل صدور ویزا را سریع‌تر حل کنند و باید سرعت صدور ویزاها به صد هزار عدد در روز برسد تا بتوانیم به سقف دو میلیون ویزای زائران اربعین حسینی (ع) برسیم که همه نهادها در این عرصه تلاش می کنند. 

وی افزود: زائرانی که در سماح ثبت نام کرده اند لازم است تا ساعت 14 روز پنجشنبه این هفته نسبت به ارائه مدارک لازم برای صدور ویزا به دفاتر خدمات زیارتی اقدام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: خوشبختانه مردم و نهادهای مستقر در مناطق مرزی استقبال خوبی از زائران دارند و خدمات رسانی به این عزیزان را مشتاقانه انجام می دهند و پیش بینی می کنیم ازدحام زائران در مرز مهران از اواخر هفته جاری آغاز شود. 

وی افزود: موکب های زیادی آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) هستند و ظرفیت اسکان و تغذیه متناسب با حضور زائران وجود دارد و هنوز از همه این ظرفیتها استفاده نشده است و مردم در مناطق مرزی خانه های خود را هم به عنوان بیت الحسین (ع) در اختیاز زائران قرار می دهند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.