پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

کمیته تبیین راهکارها و سیاست های تحقق منویا ت رهبر انقلاب درباره فاجعه منا برای دومین بار تشکیل جلسه داد

کمیته تبیین راهکارها و سیاست های تحقق منویا ت رهبر انقلاب درباره فاجعه منا برای دومین بار تشکیل جلسه داد
با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، مجمع تقریب مذاهب ،  بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج دومین جلسه کمیته تبیین راهکارها و سیاست های تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص فاجعه منا تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در این جلسه که روز گذشته (دوشنبه) با حضور مهندس سعید اوحدی در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد، حاضرین به بررسی و تبیین راهکارها و سیاست های لازم برای زنده نگاهداشتن فاجعه تلخ و غمبار منا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان حج جمهوری اسلامی بود، همت گماردند.

بر اساس این گزارش سعید اوحدی در این جلسه به دیدار مسئولان حج با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم له دراین دیدار مسئولیت پیگیری به امور آسیب دیدگان این فاجعه تلخ را از وظایف دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان حج و زیارت دانستند.

وی در ادامه سخنانش بر پرهیز از پراکنده کاری در پیگیری این امر تأکید کرد و بیان کرد: کار تحقیقی و علمی در این حوزه ارزشمند و بایستی مبنای کار قرار گیرد و لازم است همه دستگاه های مرتبط در این امر هم افزایی داشته باشند .

اوحدی با اشاره به فضای ایجاد شده در جهان در جهت اسلام هراسی خاطر نشان کرد: بر اساس نظر رهبر انقلاب بایستی فلسفه حج برای جهانیان تبیین شود بهر حال دشمن هم روی این موضوع کار می کند و نباید اجازه دهیم حجی که مظهر وحدت و نوعدوستی است توسط دشمنان به عنوان مظهر خشونت به نمایش گذاشته شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار افزود: در جهت زنده نگاه داشتن فاجعه تلخ منا بایستی از ظرفیت های موجود در سازمان های غیر دولتی و مردم نهاد هم بهره برد حتی در همایش های علمی نیز به دور از هیجانات و مبتنی بر علم و عقلانیت می توان در این خصوص کار کرد همچنین می توان از ظرفیت خانواده ها و بازماندگان این فاجعه تلخ نیز بهره جست.


در این جلسه حاضرین اقدامات صورت گرفته در دستگاه های مربوطه را گزارش داده و پیشنهاداتی در خصوص پیشبرد بهتر موضوع ارائه کردند.
 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.