پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زائران اربعین چگونه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند؟

زائران اربعین چگونه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند؟

سازمان حج وزیارت طی اطلاعیه در خصوص پوشش بیمه ای زائران اربعین توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در اطلاعیه این سازمان آمده است : با توجه به اینکه طرف قرارداد سازمان حج و زیارت در تمام موارد زیارتی (حج،عمره،عتبات عالیات) بیمه ایران می‌باشد ،درجلسه  ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور مقرر شد که بیمه ایران پوشش بیمه ای زائرین اربعین را به عهده گیرد.

در این اطلاعیه آمده است بر اساس اعلام شرکت بیمه ایران مدت پوشش بیمه نامه زائران اربعین از زمان خروج از مرزهای زمینی و هوایی کشور تا زمان ورود به مرزهای کشور است همچنین تاریخ شروع پوشش بیمه ای بیمه شدگان از 22 آبان ماه 94 لغایت 21 آذرماه 94 (از اول تا پایان ماه صفر ) می باشد که سه بسته پوشش بیمه ای پیشنهادی ویژه زائران  ایام اربعین حسینی بدین شرح اعلام می گردد:


(توضیحات : در صورت فوت بیمه گزار بر اثر حادثه، حداکثر تعهد بیمه گر برابر با مجموع سقف تعهد ردیف 1 و 2 می باشد.)

در خصوص پوشش بیمه ای زائران موارد ذیل اطلاع رسانی می گردد:

1-     بسته های پیشنهادی و خدمات مربوط به آن و سقف خسارات پرداختی و حق بیمه به تائید بیمه مرکزی ایران رسیده است.

2-     انتخاب هریک از بسته ها به اختیار خود زائر خواهد بود.

3-     به زائرین تأکید می گردد قبل از عزیمت حتماً خود را تحت پوشش بیمه نمایند.

4-     نحوه خرید بیمه نامه زائرین ویژه اربعین با مراجعه به آدرس سایت های   www.bimehatabat.com و یا آدرس سایت شرکت سهامی بیمه ایران می باشد ،در ضمن کلیه مراحل صدور بیمه نامه ،پرداخت و چاپ آن در مراکز ارتباط فردا بصورت رایگان انجام می شود،آدرس تمام مراکز در سامانه ثبت نام با اطلاعات کامل درج گردیده است.

5-    درصورتی که افرادی بدون پوشش بیمه به سمت کشور عراق عزیمت کرده اند ،خانواده آنها می توانند با مراجعه به سایت بیمه ایران و یا آدرس الکترونیکی  (www.bemehatabat.com ) و پرداخت حق بیمه توسط کلیه درگاههای عضوشتاب، همانند دیگر زائرین تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

6-        داشتن کد رهگیری به منزله بیمه شدن افراد می باشد و همراه داشتن آن در طول سفر الزامی است .

7-     پس از اتمام ثبت نام و واریز حق بیمه و گرفتن کد رهگیری از طرف بیمه ایران یک پیامک مبنی بر تأیید ثبت نام برای زائرین ارسال می گردد.

8-     نحوه تکمیل پرونده برای دریافت خسارت های احتمالی توسط نمایندگان بیمه ایران درشهرستانها همانند بیمه عتبات امکان پذیراست.

9-    شماره تماس های ضروری  بیمه ایران در خاک عراق پس از چاپ گواهی بیمه نامه زائرین اربعین 1394 در پائین صفحه قابل رویت می باشد.

10-   بدیهی است زائرین عزیز می توانند  سایر شرکت های بیمه ای را در صورت تمایل   انتخاب و برابر شرایط آن شرکتها خود را بیمه نمایند. 

**متذکر می شودمتقاضیان زیارت اربعین می توانند با مراجعه به آدرس www.bimehatabat.com  از جزئیات پوشش های بیمه ای مطلع گردند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.