پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیت الله جوادی آملی:کار فرهنگی برای زائران اربعین حسینی مهم است

آیت الله جوادی آملی:کار فرهنگی برای زائران اربعین حسینی مهم است
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: انجام کارفرهنگی برای زائران اربعین حسینی بسیار مهم است تا آن ها به صورت انسان های وارسته از این مراسم بازگردند.


به گزارش ایرنا این مرجع تقلید  روز یکشنبه در دیدار سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت کشور و حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ابراز داشت: امیدواریم کاری که دولت اسلامی برای زائران اربعین حسینی انجام داده است مورد رضای حضرت ولی عصر(عج) باشد و باید از هر فرصتی بهترین بهره را ببریم زیرا زیارت اربعین با بهای سنگینی بدست آمده است.

این مرجع تقلید بر حفظ نظم از سوی زائران اربعین حسینی برای حضور در کشور عراق تاکید کرد و افزود: نظم از برنامه های رسمی است و اگر امام علی(ع) در آخرین وصیت خود ما را به نظم در امور توصیه کردند زمانی که ایشان را به عنوان اولین امام خود پذیرفتیم نباید بی قانونی کنیم. 

وی ادامه داد: کسی که برای رفتن به مراسم اربعین حسینی بی قانونی کند به جای این که ثواب ببرد ممکن است مشکل دیگری ایجاد کند و اگر دولت اسلامی داریم مردم باید قانون های دولت را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: کشوری که شهید در آن بیارامد، طیب و طاهر است و کشور طیب و طاهر میوه طاهر می دهد این در حالی است که خون شهید است که کشور را پاک می کند و کشور پاک نیروهای پاک، همدل و همزبان خواهد داشت.

وی افزود: بنابر پیام قرآن کریم، کشوری که خون داد باید میوه طیب و طاهر داشته باشد و باند بازی و اختلاس با فرهنگ شهادت سازگار نیست این در حالی است مرگ پوسیدن نیست و پلی است که انسان از آن رد شده و مرگ را زیر پای خود می گذارد.

آیت الله جوادی آملی گفت: شهیدان برای حق شهید شدند، این در حالی است که یک حق و یک باطل داریم و گرچه عمل کردن به کار و حرف حق سنگین است اما گوارا است اما سرقت، اختلاس، باند بازی، تجاوز، فاش کردن اسرار مردم و رعایت حقوق مردم نکردن باطل است.

وی بیان داشت: بردن آبروی مردم کاری باطل است وبازی کردن با آبروی مردم« آبرو بر» است و شاید کار باطل آسان باشد ولی آبرو بر خواهد بود.

وی افزود: زیارت ها برای این است که جلوی کارهای باطل را در انسان بگیرد و پیام زیارت ها آن است که کشور را طیب و طاهر کرده اند و در زیارت اربعین داریم که خون دادیم که مردم را عاقل و عالم کنیم و اداره چنین کشوری که طیب و طاهر باشد آسان است.

این مرجع تقلید ادامه داد: امام(ره) و شهدا به این دستورالعمل، دقیق عمل کرده اند و این روحیه تاکنون حفظ شده است و باید در زیارت های دیگر نیز حفظ شود. 

وی تاکید کرد: اگر قرآن و عترت نتوانند کشور را طیب و طاهر کنند چه چیزی می تواند این کار را بکند و از طرفی هم اگرمانند آمریکا که گزینه نظامی را روی میز می آورد کاری از او ساخته نیست و حتی اگر سه چهار بار عنوان گزینه نظامی را تکرار کرد خدا در قرآن عنوان کرده است که گزینه نظامی روی میز ماست.

وی افزود: وجود بانک های ربوی جنگ با قرآن است و بانک ها باید حافظ مال مردم و حامی تولید باشند و این در حالی است که شاهدیم برخی قرضه ها در حالی که گیرنده آن ها40 سال است فوت کرده است هنوز باقی است و فرد فوت شده هنوز به بانک بدهکار است.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: زمانی که امام (ره) و رهبر معظم انقلاب فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند راست گفته اند و در حالی که آمریکایی ها بگویند گزینه نظامی شان روی میز است، برخی کارهای ربوی و سودهای 20 درصد و 30درصد خود یک جنگ در داخل کشور است.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور روز یکشنبه با سفر به قم با جمعی از علما و مراجع تقلید دیدار می کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.