پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اوحدی: بستگان 13 مفقود فاجعه منا به عربستان اعزام می شوند

اوحدی: بستگان 13 مفقود فاجعه منا به عربستان اعزام می شوند
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دو تن از بستگان درجه یک هر یک از 13 مفقود باقیمانده فاجعه منا بزودی برای شناسایی پیکرهای عزیزان خود به عربستان اعزام می شوند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی روز یکشنبه در حاشیه دیدار با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: در حال حاضر از 13 نفر از زائران ایرانی فاجعه منا اطلاعاتی در دست نیست و تمرکز سازمان حج و زیارت و دستگاه دیپلماسی کشور تعیین وضعیت این عزیزان است.

وی بیان داشت: برای این که سریع تر به نتیجه ای در مورد این 13 مفقود دست یابیم، از هفته گذشته به خانواده های آنان اعلام کرده ایم که دو تن از بستگان درجه یک آن ها با هماهنگی کمیته مشترک ایجاد شده بین ایران و عربستان پس از دریافت روادید از سفارت عربستان در تهران به این کشور اعزام می شوند تا کار پیگیری وضعیت آن مفقودان بهتر انجام شود. 

وی در زمینه همکاری دولت عربستان در پیگیری آزمایش های DNA ابراز داشت: در شرایط حاضر بر اساس مصوبه های کمیته مشترک ایران و عربستان تعامل های خوبی انجام شده است.

دوم مهرماه امسال هزاران نفر از زائران بیت الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا بودند به علت بسته شدن مسیر، تجمع بیش از حد و بی تدبیری مسوولان عربستان دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند که در فاجعه منا 462 تن از آنها جان باختند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گزارشی از سفر زائران ایرانی اربعین حسینی ارائه کردند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.