پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیت الله نوری همدانی: دولت تلاش خوبی برای تامین نیازهای زائران اربعین حسینی داشته است

آیت الله نوری همدانی: دولت تلاش خوبی برای تامین نیازهای زائران اربعین حسینی داشته است
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: باید سعی کنیم سال به سال مراسم اربعین حسینی با رونق بیشتری برگزار شود و دولت نیز تلاش خوبی برای تامین نیازهای زائران اربعین حسینی داشته است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از ایرنا، این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: با عاشورا و کربلا به دنیا نشان داده ایم که این واقعه در تاریخ مقطعی نیست بلکه یک مکتب و مدرسه است که تا قیامت باقی و برقرار خواهد بود و مانوری برای هیهات منا الذله است که می تواند 20 میلیون انسان را در یک روز در یک نقطه جمع کند. 

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: جمع کردن این تعداد انسان از عهده هیچ قدرتی در دنیا برنمی آید و چون مکتب عاشورا با عظمت است همیشه کفر، نفاق و صهیونیست با آن مخالف بودند. 

وی گفت: دشمن همواره سعی کرده مانع مکتب عاشورا شود و در قرن های گذشته بارها مقبره مطهر امام حسین(ع) تخریب شده و برای زائران مشکل هایی بوجود آمده، اما روح زیارت امام حسین(ع) بسیار تاثیرگذار و نجات دهنده از انحطاط و عقب ماندگی هاست. 

آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: مساله امنیت بسیار مهم است و دشمنان سعی کرده اند از راه اختلاف و برهم زدن امنیت به پیکر اسلام ضربه بزنند و از همه جهات تامین امنیت زائران اربعین بسیار مهم است. 

وی ادامه داد: مسئولان باید امنیت را که بستری برای سایر کارها چون کارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است تامین کنند و اگر امنیت نباشد نظام قوام پیدا نمی کند، هم چنین مراعات حقوق باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد و شاهد فراوانی نعمت نیز باشیم. 

وی اظهارکرد: مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت بعد از فاجعه منا بسیار زحمت کشید و باید از وی که برای خدا کار کرد تقدیر کنیم و کاری که با اخلاص و برای خدا باشد تاثیرگذار است. 

فاجعه منا دوم مهرماه امسال همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات ، بر اثر سوءمدیریت مسئولان سعودی رخ داد. 

ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو می کنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.