پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس دفتر آیت الله سید علی سیستانی در ایران :

رئیس دفتر آیت الله سیستانی : عشق به زائران اربعین حسینی در نزد عراقی ها به یک فرهنگ تبدیل شده است

رئیس دفتر آیت الله سیستانی : عشق به زائران اربعین حسینی در نزد عراقی ها به یک فرهنگ تبدیل شده است
رئیس دفتر آیت الله سید علی سیستانی در ایران گفت: عشق خدمت به زائران اربعین حسینی(ع) در نزد مردم عراق به یک فرهنگ تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی روز یکشنبه در دیدار سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور و حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان داشت: با وجود کثرت جمعیتی که در مرزها وجود دارد و کنترل ها در مرز بسیار زیاد است هنوز هزاران نفر مشتاق هستند که برای مراسم اربعین حسینی به کشور عراق بروند. 

وی اظهار داشت: ایرانی هایی که برای مراسم اربعین به عراق می روند باید مسکنی برای اسکان داشته باشند و با وجودی که موکب های فراوانی ایجاد شده است عراقی ها در ایام اربعین بسیار ویژه پذیرای زائران هستند. 

وی افزود: عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین در میان عراقی ها موج می زند و احترام بالای مردم عراق به زائران اربعین حسینی را شاهد هستیم.

شهرستانی ابراز داشت: عشق به امام حسین(ع) با پول و تبلیغات نیست و اکنون عشق به این امام در میان شیعیان ایران و عراق به یک فرهنگ تبدیل شده است. 

وی تاکید کرد: هر چه همکاری های مشترک بین ایران و عراق و مراوده دو ملت در مراسم هایی چون اربعین بیشتر شود به نفع دو کشور و ملت بوده و شاهد تعمیق روابط بین آن ها خواهیم بود.

ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کنند. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.