پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مقام کربلایی: زائران ایرانی حسن اخلاق را در زیارت اربعین به نمایش گذاشته اند

مقام کربلایی: زائران ایرانی حسن اخلاق را در زیارت اربعین به نمایش گذاشته اند
نایب رییس کمیته امنیتی استان کربلا با تقدیر از حسن سلوک زائران ایرانی در جریان راهپیمایی اربعین امسال تاکید کرد که زائران ایرانی حسن اخلاق خود را در طول ایام اربعین حسینی در تعامل با هیات های مذهبی و دستگاه های خدماتی و امنیتی استان کربلا به نمایش گذاشته اند.

'حسین الیساری' امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت که با وجود همه فشارها به دلیل کثرت جمعیت زائران و فشار کاری در ایام اربعین امسال، اما زائران ایرانی که اغلب آن ها از اقشار با فرهنگ و دانش آموخته هستند، حسن اخلاق خود را در تعامل با هیات های مذهبی و هم چنین دستگاههای خدماتی و امنیتی استان کربلا به نمایش گذاشته اند.

وی تصریح کرد که این رفتار و حسن سلوک زائران ایرانی به طور مثبتی بر دیگر زوار حتی زائران عراقی نیز منعکس شده و امسال عموم زائران در حفظ نظافت شهر و عدم پرتاب زباله در پیاده روها و معابر عمومی با دستگاههای خدماتی همکاری داشته و سطح آگاهی عمومی نسبت با سال های گذشته تغییر چشمگیری یافته است.

وی با اشاره به موفقیت طرح امنیتی ویژه اربعین گفت که براساس طرح امنیتی، امسال کربلا به هفت حلقه امنیتی تقسیم بندی شد و دایره امنیت کربلا کیلومترها تا داخل بیابان ها و مناطقی که احتمال تعرض تروریستی به شهر کربلا می رود امتداد یافته و کاملا خطر حمله تروریستی از شهر و اطراف آن دور شده است.

الیساری تصریح کرد که بیش از 30 هزار نیرو نظامی و امنیتی به علاوه تعداد زیادی نیروهای داوطلب زن و مرد امسال در اربعین حسینی در طرح امنیتی ویژه اربعین به کار گرفته شده اند.

الیساری که ریاست کمیته خدمات شهری کربلا را نیز برعهده دارد گفت که روزانه بین 750 تا یک میلیون زائر برای انجام زیارت اربعین حسینی وارد شهر کربلا می شوند و انتظار می رود که تعداد زائران اربعین امسال بین 20 تا 22 میلیون نفر برسد.

وی از بکارگیری یک هزار و 500 کارگر برای انجام امور خدمات نظافتی داخل شهر کربلا و توزیع بیش از 10 هزار تن کیسه های زباله بین هیات های مذهبی پذیرایی از زائران خبر داد و گفت که علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران با تعداد زیادی از رفتگران داوطلب در نظافت شهر مشارکت کرده و خدمات آن ها در داخل کربلا کاملا محسوس است.

رییس کمیته خدمات شهری کربلا گفت که این رفتگران در نظافت شهری، رنگ کاری معابر عمومی و پیاده روها و توزیع کیسه ها و سطل های زباله همکاری خوبی با بخش خدمات شهری کربلا دارند که از آن ها قدردانی و تشکر می شود.

حسین الیساری افزود که امسال همکاری هیات های مذهبی و زائران و حتی مساعدت های مردمی توانسته است که در روان سازی حرکت زائران و ارائه خدمات مناسب به آن ها به صورت تمام وقت اثر مطلوب بگذارد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.