پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مسئولین ایرانی و رهپویی با زائران اباعبدالله الحسین(ع)

مسئولین ایرانی و رهپویی با زائران اباعبدالله الحسین(ع)
'اسحاق جهانگیری' معاون اول رییس جمهوری کشورمان، امروز چهارشنبه در مسیر نجف به کربلا مسافت هایی را پیاده با زائران حسینی همپایی کرد و به اصرار برخی صاحبان هیات های مذهبی در فضایی صمیمی با زائران نشست، فضایی که در آن مرتبت و جایگاه فقط عشق به امام حسین (ع) بود و بس.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، بعد از اتمام راهپیمایی، خبرنگار ایرنا به او نزدیک شد و پرسید: 'در مسیر پیاده روی به سمت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) چه چیز فکر شما را مشغول کرده بود؟ و معاون اول رییس جمهوری گفت: 'در مسیر نجف به کربلا خیلی از بزرگان و عاشقان آقا عبدالله الحسین (ع) گام برداشته اند و امیدوارم که حضرت آقا حسین (ع) من را هم به خاطر این چند قدمی که در این مسیر برداشتم، در لیست زائران خود ثبت و ضبط کند.' 

معاون اول رییس جمهوری ایران اسلامی درعین حال بر ضرورت عدم ناامیدی از درگاه خداوند و ائمه اطهار (ع) تاکید کرد و افزود : انسان هیچ گاه نباید از درگاه خداوند و ائمه اطهار (ع) ناامید باشد.

وی که ساعاتی قبل از ترک خاک عراق این سخنان را عنوان کرده است ادامه داد،این اتفاق بسیار مهمی است که انسان بتواند در میان این خیل عاشقان قرار گیرد که تنها به نشانه عشق و ارادت به ائمه اطهار (ع) مسیرهای طولانی را پای پیاده طی می کنند و درمقابل هم ، افرادی هستند که به اصرار از آنها می خواهند، میزبانی شان کنند و همه امکانات خود را بدون هیچ گونه چشم داشتی در اختیار این زائران قرار می دهند.

جهانگیری یادآور شد که بایستی این رابطه عاشقانه به تصویر کشیده شود، زیرا انسان به درجه ای در ایام اربعین می رسد که بایستی قدر خود را بداند و بفهمد که میهمان کیست و این عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) الگوی بسیار خوبی است که می توان آن را در همه جا نشان داد.

وی با قدردانی از زحمات دولت و مردم عراق گفت که پذیرایی دولت و مردم عراق بسیار عالی بود و همکاری بسیاری خوبی بویژه در زمینه صدور ویزا با ما داشتند که جای تقدیر دارد و به این مناسبت از دولت عراق تشکر و قدردانی می کنیم.

وی به زحمات کشیده در کشورمان برای اربعین اشاره کرد و افزود که دولت جمهوری اسلامی ایران و ستادهای اربعین در داخل کشور زحمات زیادی کشیده اند و کار بزرگی انجام دادند و جا دارد که از همه تشکر و قدردانی بکنم.
معاون اول رییس جمهوری کشورمان تاکید کرد که مدیریت این خیل عظیم میلیونی زائران ایرانی در چنین فرصت کوتاه و همچنین اقدام دولت عراق در صدور بیش از یک میلیون و 500 هزار روادید برای زائران ایرانی و سازماندهی آنها برای شرکت در آیین الهی اربعین حسینی کار بزرگی بود.

این مقام عالی رتبه کشور ادامه داد که وقتی انسان این جمعیت عظیم زائران را که پای پیاده به سمت حرم آقا اباعبدالله الحسین (ع) حرکت می کنند می بیند، باید شکرگزار خداوند متعال باشد به خاطر چنین نعمتی که به ما مسلمان ها ارزانی کرده است و ضرورت دارد با قدرشناسی این حرکت معنوی را توسعه دهیم.

وی بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت های مناسب هم در داخل عراق و هم ایران برای فراهم کردن اسباب راحتی زائران حسینی تاکید کرد و گفت که اربعین در حال تبدیل شدن به یک روز مهم و بزرگ در جهان اسلام است بنابراین متناسب با آن بایستی برنامه ریزی بسیار دقیق فرهنگی صورت گیرد.

به گفته وی، علاوه بر آن، بایستی زیر ساخت های اقتصادی و همچنین در زمینه کار تبلیغاتی در سطح بین المللی باید برنامه ریزی بشود.

وی بر ضرورت ایجاد یک کارگروه اربعین در ایران تاکید کرد و گفت که از وزیر کشور به عنوان رییس ستاد اربعین می خواهم از هم اکنون برنامه ریزی و ساخت زیربناها را شروع کند.

معاون اول رییس جمهور بامداد امروز (چهارشنبه) در راس هیاتی که وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و رییس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند از طریق فرودگاه بین المللی امام علی (ع) در نجف اشرف به صورت غیررسمی وارد عراق شد و بعد از شرکت در آیین اربعین حسینی و پیاده روی بخشی از مسیر جاده نجف به کربلا و گفت وگو با زائران و لختی استراحت و نماز و ناهار در یکی دو هیات مذهبی ، بعد از امروز به کشور بازگشت.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.