پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اوحدی: یک میلیون و 600هزار زائر وارد عراق شدند/ یکطرفه شدن مرزها از چهارشنبه بعداز ظهر

اوحدی: یک میلیون و 600هزار زائر وارد عراق شدند/ یکطرفه شدن مرزها از چهارشنبه بعداز ظهر
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مرزهای ایران و عراق از امروز بعداز ظهر به منظور بازگشت زائران به کشور یکطرفه می شود.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت که هم اکنون به همراه معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا به سر می برد در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آخرین اخبار زائران اربعین حسینی اظهار کرد: تا کنون بیش از یک میلیون و 600هزار زائر ایرانی برای شرکت در پیاده روی عظیم اربعین وارد عراق شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه مرزهای ایران و عراق به منظور تسهیل بازگشت زائران به کشور از امروز بعد از ظهر یکطرفه می‌شود، افزود: مسئولان ستاد اربعین هم اکنون در حال تصمیم گیری در مورد بازگشت زائران هستند تا امروز در سوسنگرد، شلمچه، خرمشهر، اهواز و آبادان روادید صادر می‌شود و دیگر صدور ویزا برای اربعین  را نخواهیم داشت.

اوحدی در توصیه به زائران تاکید کرد: از زائران می‌خواهیم بازگشت خود را مدیریت کنند ضمن اینکه مرزهای کشور امروز برای بازگشت زائران شرایط مساعدی دارد و آنان می توانند بعد از سلام دادن به اباعبدالله الحسین (ع) به طرف کشور بازگردند اما اگر می‌خواهند بازگشت خود را به روزهای دبگر موکول کنند از عجله خودداری و زمان برگشت خود را مدیریت کنند و فردا را برای بازگشت انتخاب نکنند .

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در ستاد اربعین تصمیم گیری شد که این ستاد به طور دائمی به فعالیت خود ادامه دهد تا برای سال آینده راهکارهای بهتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه موکب های ایرانیان بعد از مراسم اربعین در مسیر کربلا تا نجف همچنان فعال است بیان کرد: همجنین موکب های مرزهای ما تا 29صفر به کار خود ادامه می‌دهد و از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می کند.

اوحدی امکانات بهداشت و درمان و حمل و نقل زائران امسال را مناسب ارزیابی کرد و گفت: امکاناتی نظیر 200دستگاه اتوبوس را برای انتقال هر چه سریعتر زائران از کربلا به نجف فراهم کردیم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.