پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توزیع روزانه 91 هزار پرس غذای گرم در میان زائران پایانه مرزی مهران

توزیع روزانه 91 هزار پرس غذای گرم در میان زائران پایانه مرزی مهران

مدیر حج و زیارت استان ایلام گفت: روزانه 91 هزار پرس غذای گرم میان زائران در سطح شهرستان مهران و پایانه مرزی توزیع می شود.

غلامرضا ممیز روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: کمیته اسکان، تغذیه و تدارکات ایام اربعین در استان ایلام بر عهده حج و زیارت گذاشته شده است.

وی افزود: امکان اسکان 30 هزار نفر در محل پایانه مرزی تا شهر مهران و 50 هزار نفر در داخل شهر مهران شامل زائرسراها، سالن های ورزشی، هیت های مذهبی، مساجد و مدارس برای اسکان اضطراری زائران در مسیر رفت و برگشت از عتبات عالیات در نظر گرفته ایم.

مدیر حج و زیارت استان ایلام تاکید کرد: در سطح شهر ایلام نیز 50 حسینیه و تکایا از لحاظ تغذیه و سیستم گرمایشی توسط این سازمان برای اسکان زائران تجهیز و آماده شده است.
ممیز با اشاره به چگونگی وضعیت صدور ویزا در استان گفت: در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از 33 هزار ویزای گروهی (5، 10 و 20 نفره) در دفاتر چهارگانه مستقر در شهرهای ایلام و مهران صادر شده است.

وی یادآور شد: با توجه به مسدود شدن مرز مهران از سوی طرف عراق و اینکه امکان خروج زائران از این مرز فراهم نیست، افزود: عملا فعالیت دفتر صدور ویزا نیز در این شرایط متوقف شده است.
از سه روز پیش تاکنون بیش از 165 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به کشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.

مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پارکینگ ها با استفاده از اتوبوس های شرکت واحد اندیشیده اند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.