پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

توصیه سازمان حج و زیارت به زائران ایرانی گمشده در عراق

توصیه سازمان حج و زیارت به زائران ایرانی گمشده در عراق
سازمان حج و زیارت به زائران گمشده توصیه کرد، به دفاتر این سازمان در شهرهای نجف و کربلا و همچنین کنسولگری‌های ایران در این شهرها مراجعه کنند.

سرگردانی زائرانی که در ازدحام جمعیت از گروه خود جدا افتاده‌اند، باعث شده ایرانی‌ها تریبون بین‌الحرمین را در اختیار بگیرند و لحظه به لحظه نامی ایرانی را صدا کنند.

طبق آنچه دولت عراق اعلام کرده، اعتبار ویزاهای این کشور 30 روزه است، اما زائران تا 15 روز اجازه اقامت در این کشور را دارند.

سرگردانی برخی زائران در اربعین سال گذشته باعث شد، دولت این کشور برای خروج زائران خارجی از عراق هشدار جدی بدهد و قوانین سختگیرانه خود را به اجرا بگذارد.

با آن که در اربعین سال گذشته آمار رسمی از تعداد گمشدگان ایرانی در عراق اعلام نشد، اما طبق اظهارات مقامات سازمان حج و زیارت، تعداد آنها زیاد بود. این سازمان سرانجام مجبور شد تمام زائرانی که خانواده و یا گروه خود را پیدا نمی‌کردند، با قطار از کربلا به بصره و از آنجا با اتوبوس به مرز شلمچه منتقل کند. وزارت کشور نیز به دلیل حجم زیاد زائرانی که بدون ارائه مدارک معتبر به عراق رفته بودند و از سرنوشت آنها هیچ خبری در دست نبود، مجبور شد ستاد گمشدگان را در کربلا و در سه مرز خاکی ایران و عراق ایجاد کند.

امسال نیز به منظور جلوگیری از اتفاقات سال گذشته و سرگردان ماندن زائران، این سازمان به اشخاصی که اعضای خانواده و یا گروه خود را گم کرده‌اند، توصیه کرده حتما به دفاتر این سازمان در نجف و کربلا و کنسولگری‌های ایران در بغداد، نجف و کربلا مراجعه کنند تا پس از اربعین و با پایان یافتن مهلت اقامت در این کشور دچار مشکل نشوند.

علاوه‌بر این، در حرم‌های نجف و کربلا نیز دفاتری برای رسیدگی به امور گمشدگان وجود دارد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.