پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رييس جمهور : راهپيمايي اربعين مايه فخر و مباهات است

رييس جمهور : راهپيمايي اربعين مايه فخر و مباهات است
رييس جمهوري حضور اجتماع عظيم عاشقان ابا عبدالله الحسين(ع) در روز اربعين را در تاريخ، بي نظير و مايه فخر و مباهات براي اسلام و عاشقان اهل بيت(ع) برشمرد و تصريح كرد: امام حسين(ع) و حادثه كربلا به همه ما درس بزرگي آموخت و عشق ايشان در بين دل هاي شيعيان روز به روز بيشتر مي شود.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني شامگاه سه شنبه و در آستانه اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) با حضور در منزل محمد گنجي جانباز 70 درصد، از تلاش ها و جانفشاني هاي اين جانباز بزرگوار در هشت سال دفاع مقدس تجليل و قدرداني كرد.

رئيس جمهوري افزود: الحمدالله مردم نيز با پاي پياده براي زيارت امام حسين(ع) عازم كربلا شدند و با تحمل سختي هاي اين راه، ارادت خود به حضرت را بيش از پيش نشان دادند.

رئيس جمهوري با اشاره به اينكه الگوي مردم ما در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و همچنين هشت سال دفاع مقدس امام حسين(ع) و روز عاشورا بوده است، گفت: امروز هم راه ملت ما همان راه ابا عبدالله الحسين(ع) و ياران باوفاي ايشان است و دل همه ايرانيان و دنياي اسلام براي ايشان مي تپد.

دكتر روحاني اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران و عراق در تلاش هستند اربعين را به عنوان بزرگترين اجتماع ديني و مذهبي جهان در سازمان يونسكو ثبت جهاني كنند.

دكتر روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر اينكه عزت و استقلال كشور و همچنين پايداري نظام و انقلاب، بخاطر ايستادگي و اخلاص شهدا، جانبازان و ايثارگران بوده است، خطاب به اين جانباز بزرگوار گفت: امروز هم شما جانبازان با صبر و مقاومت خود همچنان الگو و درس آموز هستيد.

رئيس جمهوري تصريح كرد: مردم و مسئولان نيز با تأسي از همين صبر و درس هاي بزرگ در انقلاب و دفاع مقدس در برابر قدرت هاي بزرگ ايستادگي مي كنند.

دكتر روحاني خطاب به همسر جانباز گنجي، اظهار داشت: همسران جانبازان نيز در صبر و اجر اين عزيزان شريك هستند و گاهي نيز عمل آنان به دليل اينكه داوطلبانه اين خدمت را به عهده گرفته اند، كاري بسيار فوق العاده و بزرگتر مي باشد.

رئيس جمهوري با بيان اينكه همه خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران نزد خداوند از اجري عظيم و بزرگ برخوردار هستند، گفت: براي دولت و مردم، وجود و فداكاري شما عزيزان بسيار آموزنده بوده و ان شاء الله اين راه حق و درست را تا رسيدن به اهداف ادامه دهيم.

دكتر روحاني در ابتداي سخنان خود با ابراز خرسندي از اين ديدار در شب اربعين اباعبدالله الحسين(ع) گفت: هيچ فردي قادر نيست، فداكاري جانبازان كه صحت و سلامتي خود را در راه خدا داده اند، جبران نمايد.

جانباز بالاي 70 درصد محمد گنجي در سن 18 سالگي در عمليات فتح المبين بر اثر اصابت تركش از ناحيه نخاع به درجه جانبازي نايل آمد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.