پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حركت هيئت عزاداري موكب امام رضا در كربلاي معلی+تصاوير

حركت هيئت عزاداري موكب امام رضا در كربلاي معلی+تصاوير
در آستانه فرا رسيدن اربعين حسيني زائران ايراني چهارمين عزاداري باشكوه و پرشور خود را در قالب موكب امام رضا عليه السلام در كربلاي معلا برگزار كردند و در رثاي اباعبدالله الحسين بر سر و سينه زدند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع‌رساني حج از كربلاي معلی، چهارمين مراسم عزاداري زائران ايراني در كربلا در قالب موكب امام رضا عليه السلام با حضور پرشور زائران برگزار شد.

زائران ايراني كه چهارشنبه شب و از ساعت 20 خود را براي برگزاري بزرگ ترين مراسم عزاداري كربلا كه سه سال است در قالب موكب امام رضا عليه السلام با شكوه خاصي برپا مي شود، آماده كرده بودند، از ساعت 21:30 حركت خود را از محل پرچم (انتهاي خيابان قبله) يا حسين گويان به سمت حرم مطهر آغاز كردند.

ازدحام جمعيت در موكب امام رضا عليه السلام به اندازه اي بود كه از ابتدا تا انتهاي خيابان قبله امام حسين عليه السلام صدايي جز لبيك يا حسين زائران ايراني شنيده نمي شد و اين در حالي است كه زائران به صورت فشرده اما با انسجام، به سمت حرم مطهر اباعبدالله الحسين عليه السلام حركت مي كردند.

پيشاپيشِ دسته عزاداري ايرانيان، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، كارشناس مسئول امور فرهنگي بعثه، مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق، سركنسول جمهوري اسلامي در كربلا و مدير ستاد عمليات شمسا در عراق حضور داشتند.

اين گزارش مي افزايد: هيئت عزاداري موكب امام رضا عليه السلام در 19 ماه صفر از ساعت 20:30، حركت خود را از جنب كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا به سمت باب قبله حرم مطهر امام حسين عليه السلام آغاز و از آنجا وارد حرم شده و پس از عبور از بين الحرمين وارد حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام خواهد شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.