پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج : گمشدگان از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند

رئیس سازمان حج : گمشدگان از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: افرادی که از گروه خود جدا و گم شدند و یا عدم آشنایی به مسیر برگشت از کشور عراق را دارند، به سمت پایانه مرزی شلمچه راهنمایی شده و به عبارت دیگر گم شدگان از مرز شلمچه وارد کشور شده و توسط ستاد اربعین در خرمشهر و مجموعه حج و زیارت استان خوزستان،عملیات راهنمایی و انتقال آنها به استان‌های مقصد انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ سعید اوحدی در گفت وگو با رادیو اربعین گفت: مشکلات زائرین نسبت به  سال گذشته کمتر بود اما امسال با بارندگی‌هایی که در مرزها شاهد بودیم، به ویژه در مرز مهران، زائران با مشکل مواجه شدند.

وی افزود: پارکینگ هایی که برای خودروها در مهران در نظر گرفته شده، محدودیت‌های خودش را داشت و  دیروز در هنگام بارندگی، خروج خودروها را با مشکل مواجه کرد.

اوحدی با بیان این مطلب که بیش از 800 نفر از زائران اربعین حسینی به مرزها بازگشته اند، اظهار کرد: از زائران تقاضا داریم که خیلی عجله در بازگشت نداشته باشند. در مسیر بازگشت موکب‌های ایرانی در مرزها، منتظر زائران هستند و درخصوص اسکان و تغذیه خدمات رسانی خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که درباره کسانی که مدارک خود را گم کرده باشند، چه اقداماتی صورت میگیرد، تصریح کرد:ایستگاه هایی با نام راهنمای زائر، افراد را راهنمایی خوهند کرد؛ ضمن اینکه افرادی که از گروه خود جدا  و گم شدند و یا عدم آشنایی به مسیر برگشت از کشور عراق را دارند، به سمت پایانه مرزی شلمچه راهنمایی شده و به عبارت دیگر گم شدگان از مرز شلمچه وارد کشور شده و توسط ستاد اربعین در خرمشهر و مجموعه حج و زیارت استان خوزستان،عملیات راهنمایی و انتقال آنها به استان‌های مقصد انجام می‌گیرد.
 
وی در پایان با بیان این مطلب که با حجم ترافیک در مرز مهران و جاده های منتهی به ایلام مواجه هستیم افزود: به زائران توصیه میکنیم از پایانه های مرزی چزابه و شلمچه عبور کنندو وارد کشور شوند چرا که مرز چزابه نیم ساعت تا 45 دقیقه تفاوت زمانی با مهران داشته و امکانات مرز چزابه به مراتب بیشتر است و زائران با راحتی و سهولت به استان های مقصد خود خواهند رسید.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.