پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

از شلمچه تا کربلا- گزارشی از سفرهای ماندگار مقامات دولت تدبیر و امید

از شلمچه تا کربلا- گزارشی از سفرهای ماندگار مقامات دولت تدبیر و امید

معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونان آنها در هفته ای که گذشت بیش از 40 سفر به شهرها و روستاهای مختلف کشور داشتند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از ایرنا، در یکی از سفرهای استانی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری کشورمان از مرز شملچه بازدید کرد و سپس در مسیر نجف به کربلا با زائران همراه شد.
او مسافتی را پیاده با زائران حسینی همپایی کرد و در ادامه با برخی صاحبان هیات های مذهبی در فضای صمیمی به گفت و گو نشست و از عظمت اربعین حسینی و اینکه این روز در حال تبدیل شدن به یک روز مهم و بزرگ در جهان اسلام است سخن به میان آورد.
جهانگیری در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا از زحمات دولت و مردم عراق هم قدردانی کرد و گفت که پذیرایی دولت و مردم عراق بسیار عالی بود و همکاری بسیاری خوبی بویژه در زمینه صدور ویزا با ما داشتند که جای تشکر دارد و به این مناسبت از دولت عراق تشکر و قدردانی می کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری به زحمات ملت و دولت در ایران اسلامی برای اربعین را یادآور شد و گفت که دولت جمهوری اسلامی ایران و ستادهای اربعین کشور زحمات زیادی کشیده اند و کار بزرگی انجام دادند و جا دارد که از همه تشکر و قدردانی بکنم.
جهانگیری تاکید کرد که مدیریت این خیل عظیم میلیونی زائران ایرانی در چنین فرصت کوتاه و همچنین اقدام دولت عراق در صدور بیش از یک میلیون و 500 هزار روادید برای زائران ایرانی و سازماندهی آنها برای شرکت در آیین الهی اربعین حسینی کار بزرگی بود.
این مقام عالی رتبه کشور ادامه داد که وقتی انسان این جمعیت عظیم زائران را که پای پیاده به سمت حرم آقا اباعبدالله الحسین (ع) حرکت می کنند می بیند، باید شکرگزار خداوند متعال باشد به خاطر چنین نعمتی که به ما مسلمان ها ارزانی کرده است و ضرورت دارد با قدرشناسی این حرکت معنوی را توسعه دهیم.
وی بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت های مناسب هم در داخل عراق و هم ایران برای فراهم کردن اسباب راحتی زائران حسینی تاکید کرد و گفت که اربعین در حال تبدیل شدن به یک روز مهم و بزرگ در جهان اسلام است بنابراین متناسب با آن بایستی برنامه ریزی بسیار دقیق فرهنگی صورت گیرد.
به گفته وی، علاوه بر آن، بایستی زیر ساخت های اقتصادی و همچنین در زمینه کار تبلیغاتی در سطح بین المللی باید برنامه ریزی بشود.
وی بر ضرورت ایجاد یک کارگروه اربعین در ایران تاکید کرد و گفت که از وزیر کشور به عنوان رییس ستاد اربعین می خواهم از هم اکنون برنامه ریزی و ساخت زیربناها را شروع کند.
معاون اول رئیس جمهور روز چهارشنبه در راس هیاتی که وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و رئیس سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند از طریق فرودگاه بین المللی امام علی (ع) در نجف اشرف به صورت غیررسمی وارد عراق شد و بعد از شرکت در آیین اربعین حسینی و پیاده روی بخشی از مسیر جاده نجف به کربلا و گفت وگو با زائران و کمی استراحت و نماز و ناهار در یکی دو هیات مذهبی، به کشور بازگشت.
همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوی و هیات همراه بیش از 40 نفر از معاونان رئیس جمهوری، وزرا و معاونان آنها نیز در سفر به شهرها، روستاها و مراکز استانها همراه با زائران حسینی پیگیر مشکلات مردم و لحظه ای از خدمت به ملت دریغ نکردند.
این سفرها جدا از سفرهای مقام های عالیرتبه استانی است که بی وقفه و شبانه روزی ادامه دارد .

شنبه هفتم آذر
ساری- محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: برخورد با محصولات کشاورزی وارداتی فاقد مجوز گواهی بهداشتی و مبتلا به بیماری و آفات قرنطینه ای باید در نقطه مرزی صورت گیرد.
شیراز- علی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در باره بسته های حمایتی این وزارتخانه از تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی گفت: همه واحدهای صنعتی که تحقیقات مستندی داشته باشند می توانند تا 10 درصد از میزان مالیات ابرازی را به دولت پرداخت نکنند.
ساری- عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت نیاز واردات امسال برنج کشور را حدود 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی به وزیر صنعت، معدن و تجارت، واردات برنج با سه شرط تا پایان خرداد سال آینده آزاد شد.
زاهدان- سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه قشر ضعیف و محروم در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش اصلی را داشته اند، دولت همواره مدیون این قشر است.
کرمان - مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : تمرکز زدایی از نکات محوری طرح آمایش آموزش عالی است و امیدواریم در جهت افزایش اقتدار ، به دانشگاه های کشور اختیارات بیشتری داده شود.

یکشنبه هشتم آذر
ایلام - حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: با توجه به ازدحام جمعیت زائران اربعین حسینی و با همکاری دولت عراق، صدور ویزا برای متقاضیان سفر به عتبات عالیات به روز شده است.
قم - حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تا این لحظه نزدیک به یک میلیون و 300 هزار نفر زائر ایرانی برای حضور در مراسم اربعین حسینی با روادید وارد کشور عراق شده اند.
شیراز- حسینعلی امیری معاون پارلمانی و قائم مقام وزیر کشور گفت: در انتخابات هفتم اسفند 94 با احزاب و جریان های سیاسی به صورت یکسان برخورد خواهیم کرد و مجریان انتخابات دین خود را برای دنیای خود و دیگران نمی دهند.
یزد - سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و آموزش وزیر ورزش و جوانان گفت: یادواره ملی هفت هزار شهید جامعه ورزش بهمن ماه امسال برگزار می شود .
رشت - علی نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: عملیات اجرایی تکمیل آزادراه رشت - قزوین محدوده منجیل و رودبار، در چند جبهه و به صورت شبانه روزی درحال انجام است.
یزد - سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: در مسابقه های قرآنی که امسال در نقاط مختلف کشور برگزار شد افزون بر 50 هزار نفر از جامعه ورزش کشور شرکت کردند.
قم - سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دو تن از بستگان درجه یک هر یک از 13 مفقود باقیمانده فاجعه منا بزودی برای شناسایی پیکرهای عزیزان خود به عربستان اعزام می شوند.
تبریز - محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فضای شهری محرک توسعه است، گفت: تبریز پیشتاز طراحی میدان های مهم ایران بود و در دوره معاصر نیز محدوده های تربیت و ولیعصر از اولین محورهای پیاده شهری بوده اند که نقش تعیین کننده در حیات اجتماعی شهر داشته اند.

دوشنبه نهم آذر
اصفهان - محمدجواد علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: 21 بیمارستان با دو هزارو 163 تخت در استان های کشور با هماهنگی وزارت کشور درحال ساخت است.
گرگان - کاظم خاوازیمعاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح نظام نوین ترویج کشاورزی با هدف کم کردن فاصله بین تولید وافزایش بهره وری زمین های کشاورزی اجرایی شده است.
قزوین- علی باقرزاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سوادآموزی عملکرد استان قزوین در پوشش کمی تحصیلی بیسوادان را نامطلوب دانست و گفت: باید با برنامه ریزی مناسب ومشارکت تمام دستگاه ها درجهت افزایش کمی پوشش سوادآموزی تلاش کرد.
آبادان- شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اراده دولت در ایجاد فرصت های شغلی و رفع موانع کسب و کار بویژه برای زنان را جدی خواند و گفت: امیدواریم با رفع تحریم ها، توسعه پایدار و رونق اشتغال کشور را شاهد باشیم.
همدان- محمد علی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تنظیم بازار، افزایش تولیدات سودآور و حذف واسطه گری هم اکنون مهمترین اولویت ها در بخش کشاورزی به شمار می رود.

سه شنبه دهم آذر
گرگان - امیررضا خادم معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت ورزش و جوانان افزایش تعرفه بیمه ورزشی را از دلایل اصلی کاهش تعداد ورزشکاران سازمان یافته در کشور بیان کرد و گفت: این افزایش غیر قانونی است.
آبادان- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز سه شنبه به منظور بازدید از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در شلمچه و شرکت در آیین کلنگ زنی مرکز سلامت شلمچه از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان وارد منطقه آزاد اروند شد.
آبادان-عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین از زائران خواست، برای عزیمت به عتبات عالیات و کربلا، حتما گذرنامه و روادید داشته باشند.
آبادان- داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: چهار هزار دستگاه اتوبوس به منظور انتقال زائران اربعین حسینی به مبادی سفر در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه مستقر شد.

چهارشنبه یازدهم آذر
آبادان -سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت:امکان دریافت روادید از کنسولگری های عراق برای زائران کربلا تا 28 ماه صفر وجود دارد .
نجف -عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که همراه معاون اول رئیس جمهوری به عراق سفر کرده بود، در بخشی از مسیر پیاده روی زائران اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا حضور یافت.
نجف- اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بعد از شرکت در مراسم اربعین و همراهی زائران با پای پیاده ، این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

پنجشنبه دوازدهم آذر
سبزوار- مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز پنجشنبه از برخی آثار تاریخی و گردشگری شهرستان خوشاب واقع در غرب خراسان رضوی بازدید کرد.
ساری - سید حسن هاشمی زیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه از دو مرکز درمانی شهرستان بهشهر در مازندران دیدن کرد و در جریان روند ارائه خدمات به بیماران قرار گرفت.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.