پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

معاون وزیر کشور: یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس در مهران آماده انتقال زائران است

معاون وزیر کشور: یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس در مهران آماده انتقال زائران است
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین گفت: یک هزار و 200 دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری در خروجی شهر مهران آماده انتقال زائران اربعین به شهرهای مختلف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از ایرنا، حسین ذولفقاری روز جمعه در گفت و گویی اظهار کرد: این تعداد غیر از اتوبوس های شرکت واحد است که در مرز کار جابجایی زائران را از پایانه به شهر و پارکینگ ها انجام می دهند.

معاون وزیر کشور افزود: حجم ورود زائران در مرز مهران در ساعات آینده افزایش خواهد یافت با این حال همه امکانات برای تسهیل در تردد و انتقال زائران و همچنین پذیرایی و اسکان موقت آنها در پایانه و شهر مهران فراهم است.

ذولفقاری با اشاره به ازدحام جمعیت در مرز مهران از زائران خواست اگر وسیله نقلیه شخصی آنها در مهران نیست از مرزهای شلمچه و چذابه که حجم کمتری از ورود را دارند، به کشور بیایند تا زودتر به شهرهای خود باز گردند.

وی با اشاره به ورود 185 هزار زائر در 24 ساعت گذشته از طریق مرز بین المللی مهران تاکید کرد: این آمار در دو مرز شلمچه و چزابه 74 هزار نفر بوده است.

رئیس ستاد اربعین کشور یادآور شد: بطور متوسط در دو روز اخیر هر ساعت نزدیک به هفت هزار و 500 زائر از مرز مهران وارد کشور شده است.

وی گفت: بدلیل ازدحام ورود زائران به کشور از طریق مرز مهران، تدابیر ویژه برای اینکه زائران با کمبود وسایل نقلیه برای انتقال به شهرهای خود مواجه نشوند، توان سازمان حمل و نقل و پایانه ها و دیگر بخش ها بر روی مرز مهران متمرکز شد و اتوبوس به تعداد کافی به این مرز اعزام شده است.

ذولفقاری خاطر نشان کرد: مشکل اصلی در شهر مهران تا حدوی گره ترافیکی پایانه تا پل زائر است و در گیت های ورودی هیچ مشکلی نداریم و زائران در کوتاهترین زمان ممکن وارد کشور می شوند.

از چهار روز پیش تا ظهر روزجمعه بیش از 750 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران به کشور بازگشته اند.

مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام این روزها به کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.