پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

فرمانده ناجا: 80 درصد زائران اربعین حسینی به کشور بازگشتند/مردم نگران عروسکهای زائران نباشند

فرمانده ناجا: 80 درصد زائران اربعین حسینی به کشور بازگشتند/مردم نگران عروسکهای زائران نباشند
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) از بازگشت 80 درصد از زائران اربعین حسینی از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه به کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ سردار حسین اشتری روز یکشنبه در جریان بازدید از مرز بین المللی شلمچه به خبرنگار ایرنا گفت: بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور تا سه روز آینده به پایان می رسد.

وی با اشاره به تدابیر امنیتی اتخاذ شده از سوی ناجا در اربعین حسینی اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده در جریان سفر زائران به کربلای معلی هیچ مشکل امنیتی در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه و یا دیگر مرزهای جمهوری اسلامی ایران به وجود نیامد.

سردار اشتری به استفاده ناجا از تجهیزات نوین برای برقراری امنیت در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و بیان داشت:در صدد استفاده از تجهیزات و نوآوری های جدید برای ارتقاء شاخص های امنیتی در ناجا هستیم.

وی افزود: در مراسم اربعین امسال با افزایش سه درصدی گیت های گذرنامه و استفاده از 150 گیت در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه شاهد حرکت روان زائران برای خروج و ورود به کشور بودیم و مشکلی در این مورد مشاهده نشد.

**مردم نگران عروسکهای زائران نباشند

فرمانده ناجا گفت:تمام وسایل زائران اربعین حسینی به صورت دقیق از سوی نیروی انتظامی بررسی می شود و مردم نگرانی از بابت عروسک هایی که زائران به کشور وارد می کنند نداشته باشند.

وی ادامه داد: در صورتی که مورد مشکوکی مشاهد شود در محل از سوی پرسنل ناجا بررسی و وسائل پس از رفع مشکل به زائران تحویل داده می شود.

سردار اشتری با تقدیر از ستاد اربعین حسینی کشور و استان خوزستان در هماهنگی سفر زائران حسینی به عراق گفت:هماهنگی خوبی در استان خوزستان در بحث اربعین وجود داشت.

وی گفت:زائران اربعین حسینی که تازه به کشور بازگشتند با توجه به شروع بازندگی نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و عجله نکردن در بازگشت به محل سکونت خود توجه داشته باشند.

امسال بیش از 700 هزار نفر از دو مرز چذابه و شلمچه در استان خوزستان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلای معلی شدند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.