پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

لزوم پیگیری تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا / سازمان حج و دستگاه دیپلماسی در خط مقدم پیگیری فاجعه منا

لزوم پیگیری تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا / سازمان حج و دستگاه دیپلماسی در خط مقدم پیگیری فاجعه منا
دادستان کل کشور گفت: تشکیل کمیته حقیقت یاب که مورد تاکید رهبری و برخی از مسئولان کشور است باید به طور رسمی از طریق وزارت امور خارجه از آقای بان کی مون خواسته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نقل از میزان، چهارمین جلسه کارگروه حقوقی بررسی فاجعه منا با حضور حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» دادستان کل کشور، «حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر» نماینده ولی فقیه در سازمان حج و سرپرست حجاج ایرانی، «سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت، «عباس جعفری دولت آبادی» دادستان عمومی و انقلاب تهران، احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانون کشور و تعدادی از مسئولان قوه قضائیه در دادستانی کل برگزار شد.




دستگاه دیپلماسی فاجعه منا را جدی‌تر پیگیری کند/تشکیل کمیته حقیقت یاب

در ابتدای این نشست نماینده ولی فقیه در سازمان حج و همچنین رئیس سازمان حج و زیارت به ارائه گزارشی در خصوص آخرین پیگیری‌های صورت گرفته در مورد شناسایی و انتقال جانباختگان و چند تن باقی مانده که در حال شناسایی می‌باشند، پرداختند و همکاری همه بخش‌ها به ویژه پزشکی قانونی و دادستانی کل کشور را یادآور شدند.

دادستان کل کشور نیز در ادامه و پس از ارائه گزارش از سوی مسئولان سازمان حج، بر تشکیل کمیته حقیقت یاب و پیگیری حقوقی این فاجعه از سوی وزارت امور خارجه تاکید کرد و گفت: تشکیل کمیته حقیقت یاب که مورد تاکید مقام معظم رهبری و برخی از مسئولان کشور است باید به طور رسمی از طریق وزارت امور خارجه از آقای بان کی مون خواسته شود تا حقیقت این فاجعه بعد از گذشت ایام مشخص شود.

وی همچنین خواستار اقدامات جدی و پیگیری دستگاه دیپلماسی در خصوص فاجعه منا شد و تصریح کرد: وزارت امور خارجه و سازمان حج در خط مقدم پیگیری این فاجعه قرار دارند.

دستگاه دیپلماسی فاجعه منا را جدی‌تر پیگیری کند/تشکیل کمیته حقیقت یاب

گفتنی است رئیس قوه قضائیه پس از فاجعه منا، دادستان کل کشور را مامور پیگیری حقوقی این فاجعه کرد و از حجت الاسلام و المسلمین رئیسی خواست تا با همکاری وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع باشد.

دادستانی کل کشور نیز بر اساس دستور ریاست دستگاه قضا و به منظور بررسی ابعاد حقوقی و قضایی این فاجعه تاکنون چندین جلسه با مسئولان و متولیان پیگیری فاجعه منا برگزار کرده است.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.