پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

استعلام برای سفر به سوریه و سامرا

استعلام برای سفر به سوریه و سامرا
مدیر عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از اقدام دوباره این سازمان برای گرفتن استعلام به منظور آغاز سفرهای سوریه و سامرا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ «محسن نظافتی» در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت ایسنا با بیان این که در حال حاضر سفر به سامرا در برنامه زیارتی عراق لحاظ نشده و سفرهای گروهی به سوریه نیز انجام نمی‌شود، افزود: هنوز مجوزی برای سفر کاروان‌ها به سامرا صادر نشده است، ما باید از منابع قانونی مشخص ایرانی و عراقی در این‌باره استعلام بگیریم. آنها هر زمان موافقت کردند، سامرا بلافاصله به برنامه زیارتی عراق اضافه می‌شود.


وی در عین حال گفت: ما دنبال برقراری سفر سامرا هستیم، چون موضوع بار دیگر در سازمان حج و زیارت مطرح شده و قرار است دوباره استعلام گرفته شود.

او درباره سفر به سوریه نیز گفت: راه سوریه باز است، اما مثل گذشته سفر زیارتی با کاروان به آن انجام نمی‌شود. البته این بحث مدتی است دوباره در سازمان حج و زیارت مطرح شده، اما به دلیل اربعین فرصت نشد پیگیری کنیم. لازم است برای سوریه هم از منابع مشخص دو کشور استعلام گرفته شود.

نظافتی تاکید کرد: جان مردم مهمترین مساله است و ما در برقراری این سفرها باید این موضوع را درنظر بگیریم.

آخرین مهلت بازگشت زائران اربعین به ایران
وی در ادامه درباره آخرین مهلت زائران اربعین برای بازگشت به کشور اظهار کرد: زائرانی که ویزای اربعین را از عراق گرفته‌اند تا پایان ماه صفر مهلت دارند به کشور برگردند، اگرچه تا کنون حدود 95 درصد زائران ایرانی به کشور برگشته‌اند و آن 5 درصد هم احتمالا به انگیزه 28 صفر، برنامه‌شان را طولانی کرده‌اند.

مدیر عتبات عالیات سازمان حج و زیارت همچنین درباره تعداد زائران گمشده و یا دستگیر شده در عراق گفت: مسوول پیگیری امور گمشدگان و دستگیرشدگان، سفارت و کنسولگری ایران در عراق است. در وزارت خارجه کشورمان نیز دایره امور اجتماعی، اطلاعات مربوط به زائرانی را که به عراق رفته اند و هیچ خبری از آن ها در دست نیست، پیگیری می کند.

آغاز سفرهای کاروانی به عراق پس از 10 روز وقفه
نظافتی سپس از آغاز دوباره سفرهای کاروانی به عراق پس از 10 روز وقفه خبر داد و افزود: از 15 آذرماه اعزام کاروان های هوایی آغاز شده و از 19 آذرماه نیز سفر زمینی کاروان ها شروع می شود.

وی اضافه کرد: وقفه در آغاز سفرهای کاروانی، به منظور آرام شدن مرزهای خاکی و آماده سازی زیرساخت ها بود.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.