پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

انتقال اجساد جانباختگان شناسایی شده طی ۱۵ روز/ پیگیری وضعیت حقوقی

انتقال اجساد جانباختگان شناسایی شده طی ۱۵ روز/ پیگیری وضعیت حقوقی
رئیس سازمان حج زیارت از انتقال اجساد جان‌باختگانی که به تازگی هویت آنها شناسایی شده است، طی دو هفته آینده به کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ نفر همچنان مفقود هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت مفقودین فاجعه منا تاکید کرد: بر اساس آخرین آمارها، تعداد مفقودین به ۱۰ نفر رسیده است که از هر خانواده دو نفر طی چند روز آینده برای شناسایی و انجام آزمایشات DNA به عربستان اعزام می شوند.


وی اظهار داشت: در حال حاضر ۶۹ نفر از جان‌باختگان فاجعه منا در مقبره الشهدای عربستان دفن شده اند که از این تعداد ۴۰ خانواده رضایت خود را برای ماندن عزیزانشان در مکه اعلام کرده اند.

به گفته وی از ۲۹ نفر از جان‌باخته دیگر، ۱۵ خانواده درخواست انتقال داده اند و ۱۴ خانواده نیز هنوز نظر خود را اعلام نکرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت از برگزاری جلسه در وزارت امور خارجه و سرکنسولی ایران در جده برای پیگیری حقوقی وضعیت جان باختگان و مصدومین خبر داد و گفت: رسیدگی به وضعیت حقوقی این افراد از وظایف اصلی وزارت خارجه است و آنها اعلام کرده اند که تمام توان خود را برای رسیدن به نتیجه قطعی در این خصوص می گذارند.

اوحدی همچنین در مورد انتقال اجساد جان‌باخته نیز گفت: انتقال اجساد از دیگر وظایف کنسولگری ایران در جده است به طوری که آنها اعلام کرده اند ظرف ۱۰ روز آینده تاریخ قطعی انتقال مشخص می شود و با پشتیبانی سازمان حج، طی دو هفته آینده انتقال اجساد جان باختگان شناسایی شده به کشور انجام می شود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.