پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیین تودیع و معارفه مدیر حج و زیارت گیلان برگزار شد

 آیین تودیع و معارفه مدیر حج و زیارت گیلان برگزار شد
تودیع و معارفه مدیر حج و زیارت گیلان با حضور رییس سازمان حج و زیارت کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مهندس «سعید اوحدی» روز گذشته در آیین معرفی مدیر جدید حج و زیارت گیلان گفت: 10 نفر از قربانیان ایرانی فاجعه منا همچنان مفقود هستند اما تیم تفحص سازمان حج و زیارت پس از بازگشت همه زائران همچنان در عربستان حضور دارد تا بقیه قربانیان با کمک خانواده هایشان شناسایی شوند.


وی با بیان اینکه 5 کمیته فعال در این زمینه تشکیل شده است افزود: امیدواریم با تلاش های گسترده هرچه زودتر تکلیف این افراد مشخص شود. رییس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه تدابیری اتخاذ شده تا چنین فاجعه ای دیگر رخ ندهد ؛گفت: مسوولان حج عربستان تاکید کردند که فاجعه منا را بررسی کنند و قول داده اند بدنبال بررسی ابعاد آن باشند.

وی با بیان اینکه 69 پیکر قربانی ایرانی بدون مجوز در مقبره الشهدای دفن شده است ؛افزود: خانواده های 40 قربانی اعلام رضایت کردند اما خانوادهای15 قربانی همچنان معترض هستند و خانوادهای 14 قربانی این حادثه نیز نسبت به دفن شدن پیکر حاجیان قربانی شان اعلام نظر نکرده اند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام محمدرضا شفیعی مسوول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان هم با اشاره به اهمیت مناسک حج و جایگاه آن در قرآن کریم گفت: دولت عربستان باید تمام تلاش خود را برای حفظ جان حجاج در موسم حج بکار گیرد و باید در خصوص فاجعه منا پاسخگو باشد و تدابیری اتخاذ کند تا چنین حوادثی در سال های آینده رخ ندهد.

در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های حسن یگانه مدیر سابق حج و زیارت گیلان ، حسن فعال بعنوان مدیر جدید این سازمان معرفی شد.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.