پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور رئیس سازمان حج و زیارت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص بررسی فاجعه منا

حضور رئیس سازمان حج و زیارت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص بررسی فاجعه منا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور رئیس سازمان حج و زیارت و معاون وزارت امور خارجه در این کمیسیون در خصوص بررسی و پیگیری فاجعه منا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  عصر دوشنبه درباره جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز -دوشنبه-  با اشاره به اینکه براساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حادثه منا نباید به فراموشی سپرده شود تصریح کرد: در این جلسه که آقای قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه و آقای اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت حضور یافتند موضوع حادثه منا و اقداماتی که تاکنون انجام گرفته به بحث و بررسی گذاشته شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در این جلسه آقای قشقاوی با ذکر بعضی از اقداماتی که انجام شده، اظهار داشت: 4 راه به لحاظ حقوقی برای پیگیری حادثه منا وجود دارد.

شفیعی به راهکارهای آقای قشقاوی اشاره کرد و افزود: ارجاع به مجامع بین المللی، اقامه دعوی در دیوان بین المللی کیفری، اقامه دعوی در دادگاه های داخلی و اقامه دعوی در دادگاه های عربستان که در حال حاضر گزینه آخر در دستور کار است و از جمله اقدامات می تواند باشد.

وی اضافه کرد: همچنین آقای اوحدی نیز ضمن ارائه گزارشی پیرامون پیگیری های انجام شده اظهار داشت که در حال حاضر به طور جدی پیگیر تعیین تکلیف 10 نفر دیگر، حل مسئله دیه جان باختگان، مستندسازی از حادثه منا و حل مشکلات کلیه خانواده های حادثه دیده هستیم.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.