پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود در حوزه حج به اردن

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات خود در حوزه حج به اردن
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت درديدار با وزيراوقاف و امور اسلامي اردن ، برگزاري خوب مناسك حج را مايه سربلندي اسلام و مسلمين دانست و گفت جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تجربيات خود درحوزه حج را به اردن منتقل كند.

هايل عبدالحفيظ داود وزير اوقاف و امور اسلامي اردن كه در صدر هيئتي از مسئولان مذهبي و اطلاع رساني اين كشور به تهران سفر كرده است امروز با حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ديدار و گفتگو كرد.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت دراين ديدار از توسعه همكاري هاي تهران وامان در حوزه هاي مختلف استقبال كرد و با مفيد خواندن سفرهيئتهاي كارشناسي اردن به ايران درحوزه حج گفت جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تجربيات خود دراين حوزه را به اردن منتقل كند.

دراين ديداركه آقايان مهندس اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت ، سفيران ايران و اردن در امان و تهران و چند تن از مسئولان وزارتخارجه و بعثه مقام معظم رهبري شركت داشتند سرپرست حجاج ايراني با بيان اينكه از ظرفيت حج مي توان در مسير توسعه روابط سياسي ، اقتصادي و فرهنگي بين كشورها استفاده كرد همكاري روساي بعثه هاي حج دراين مسيررا مهم وموثر خواند.

نماينده ولي فقيه معنويت درحج ، آموزش حجاج ، همكاري با عربستان براي حفظ امنيت زائران و ارتقاء سطح بهداشت و رعايت حقوق حجاج از سوي شركت هاي سرويس دهنده سعودي را ازجمله محورهاي همكاري در حوزه حج برشمرد وافزود مسايل مهمي وجود دارد كه كشورميزبان بايد به آنها توجه كند تا حوادث ناگواري مانند فاجعه منا و سقوط جرثقيل درمسجدالحرام تكرار نشود. وي اضافه كرد برگزاري خوب مناسك حج مايه سربلندي اسلام و مسلمين است .

سرپرست حجاج ايراني دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه استكبار بدنبال ايجاد تفرقه بين مسلمانان است ، تبادل نظرانديشمندان كشورهاي اسلامي براي رفع شبهات وپاسخ به سوالات را ضروري خواند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه تروريزم وتكفيرخطري است كه كشورهاي اسلامي و غيراسلامي را تهديد مي كند اظهار داشت تفكر تكفيري تنها با اقدام نظامي ازبين نخواهد رفت و بايد علاوه برآن حركت هاي علمي ، فرهنگي ، فكري و ديني را نيزمحورقرار داد و كشورهاي اسلامي با نگاه مشترك در اين مسير حركت كنند.

درادامه اين ديدار رئيس سازمان حج وزيارت هم از حوزه هاي حج تمتع ، عمره و زيارت بعنوان فصل مشترك براي همكاري ايران واردن در راستاي توسعه روابط دو جانبه نام برد.

وزيراوقاف اردن نيز در اين ديدارسياست امان را برقراري روابط خوب و بدور از تنش با كشورهاي اسلامي و دوست دانست و گفت اردن سياست تعميق و پيشرفت روابط با جمهوري اسلامي ايران را دنبال مي كند و معتقد است دو كشور در زمينه هاي مختلف مي توانند با يكديگر همكاري نمايند و اردن از تجربيات ايران استفاده كند.

هايل عبدالحفيظ داود انديشه تكفيري را فتنه اي دانست كه براي تفرقه اندازي ميان مسلمانان وتجزيه كشورهاي اسلامي شكل گرفته است. وي تصريح كرد سياست دولت اردن مواجهه با اين تفكرافراطي است كه چهره اسلام ومسلمين را خدشه دار كرده است.

اين مقام اردني برلزوم برخورد حكيمانه درمقابله با تفكرتكفيري تاكيد كرد ونقش انديشمندان كشورهاي اسلامي واهتمام به اخوت و برادري را دراين مسير مهم خواند و گفت با برگزاري همايش و كنفرانس هاي علمي و مذهبي مي توان جوانان را با خطر افراط گري و انديشه تكفيري آشنا ساخت و آنان را از اين فتنه دوركرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.