پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

شناسایی پیکر 5‌تن از شهدای‌منا تا 10‌روز آینده

شناسایی پیکر 5‌تن از شهدای‌منا تا 10‌روز آینده
اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر 5 تن از اجساد شناسایی نشده‌اند که با انجام آزمایشات DNA تا 10 روز آینده نتیجه آن مشخص می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در حال حاضر 5 تن از اجساد شناسایی نشده‌اند که با انجام آزمایشات DNA تا 10 روز آینده نتیجه آن مشخص می شود.


وی در رابطه با آخرین وضعیت حادثه دیدگان منا اظهار داشت: اقدامات مناسبی برای اعزام بستگان درجه یک و خانواده‌های حادثه دیدگان و مفقودان منا توسط  این سازمان صورت گرفته است.


اوحدی افزود: 2 نفر از اعضای خانواده و بستگان درجه یک همه مفقودان برای شناسایی هویت و مشخص شدن وضعیت آنها به مکه مشرف شده‌اند.


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: شناسایی مفقودان از سه طریق؛ شناسایی اقلام، وسایل و پیکرهای به خاک سپرده شده مفقودان توسط خانواده‌ها و تطبیق عکس که توسط مقامات سعودی بعد از حادثه گرفته شده، شناسایی آزمایش DNA بستگان نزدیک مفقودان و تطبیق آن با DNA گرفته شده از اجساد توسط مقامات سعودی و شناسایی اثر انگشت، احراز هویت می‌شوند.

اوحدی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 5 تن از اجساد شناسایی نشده‌اند که با انجام آزمایشات DNA که اخیرا از سوی خانواده‌های آنها انجام شده تا 10 روز آینده نتیجه آن مشخص و جمع بندی مناسبی را ارائه خواهیم داد.

وی در رابطه با وضعیت انتقال پیکرهای شهدای منا به کشور، تصریح کرد: در مجموع 72 تن از شهدا در مکه دفن شده بودند که از این تعداد خانواده‌های 40 تن از آنها درخواست کردند تا پیکرهای شهدا در مقبره‌ الشهدا عربستان بمانند و فقط خانواده 32تن تقاضای بازگشت پیکر شهیدانشان را به کشور داشتند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: بر اساس مذاکراتی که بین دولت ایران و عربستان انجام شد، از 3 روز پیش دولت عربستان به نبش قبر و انتقال پیکرهای شهدایی که خانواده‌های آنها تقاضای بازگرداندن آنان به کشور را داشتند اقدام کرد و امیدواریم تا هفته آینده تمامی اجساد به ایران بازگردد.

اوحدی در رابطه با پیگیری حقوقی حادثه دیدگان منا، گفت: بر اساس مصوبات و ابلاغاتی که به وزارت خارجه شده است ماموریت پیگیری حقوقی به این وزارتخانه سپرده شد.

وی در پایان افزود: مسئولیت پیگیری حقوقی بر عهده معاونت کنسولی وزارت خارجه گذاشته شد تا نسبت به استیفای حقوقی اعم از دیه، خسارت یا غرامت که دولت عربستان باید پرداخت کند اقدامات لازم را به عمل آورد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.