پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امضای تفاهم نامه میان سازمان حج، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک ملت/اعطای تسهیلات یک میلیون تومانی عتبات به 25 هزار زائر دانشجو

امضای تفاهم نامه میان سازمان حج، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و بانک ملت/اعطای تسهیلات یک میلیون تومانی عتبات به 25 هزار زائر دانشجو
در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بانک ملت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان حج و زیارت اعلام شد: به ۲۵ هزار دانشجو وام ۱۰ میلیون ریالی اعزام به عتبات اعطا می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بانک ملت، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و سازمان حج و زیارت امروز سه شنبه 15 دی ماه 94 در سالن کنفرانس سازمان حج و زیارت برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم، مهندس سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه از ابتدای سال 94 بر اساس سیاست های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج نگاه جدی به توسعه فعالیت های عتبات دانشجویی شده است، گفت: برنامه ریزی ها به سمتی پیش می رود که تسهیلات عتبات به دانشجویان سراسر کشور تعلق گیرد.

 وی بانک ملت را شریک راهبردی سازمان حج و زیارت در مسیر توسعه فعالیت های عتبات دانشجویی دانست و افزود: بانک ملت در شرکت توسعه زیرساخت های مهر و ماه پیش قدم شدند و 25 درصد سهام این شرکت متعلق به این بانک است که این شرکت اقدامات جدی به منظور توسعه زیرساخت های تسهیل اقامت زائران در عتبات مطابق با منویات مقام معظم رهبری انجام داده است که از جمله آنها ساخت هتل در نجف و کربلا و  آشپزخانه مرکزی نجف با مشارکت بانک ملت و شبکه بانکی کشور است که انشاءالله این پروژه ها قبل از اتمام سال 94 به پایان می رسد.

 

وی با اشاره به حضور دانشجویان در سفرهای زیارتی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: برای نخستین بار سفرهای عتبات دانشجویی خواهران دانشجو نیز به برکت تفاهم نامه سه جانبه بانک ملت، ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان و سازمان حج و زیارت آغاز می شود. 

مهندس اوحدی با بیان اینکه تا به امروز 300 هزار متقاضی سفر عتبات در دانشگاه های سراسر کشور ثبت نام کرده اند، گفت: 50 هزار نفر در مرحله اول به عتبات اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به موفقیت طرح اعزام دانشگاهیان به عتبات، افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری مصوبه ای در خصوص عملیات سفرهای عتبات دانش آموزی داشتند که چند روز پیش در همین زمینه تفاهم نامه ای با معاونت وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی امضا شده است در زمینه توسعه عتبات دانشجویی نیز نیازمند همکاری بانک ملت و شبکه بانکی کشور هستیم. 

اوحدی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و تعلیق سفرهای عمره؛ سیاست اصلی سازمان حج و زیارت توسعه بیشتر سفرهای عتبات است و  سازمان حج و زیارت توسعه سفرهای عتبات خود را به ویژه به دلیل پیوند راهبردی دو ملت ایران و عراق و برکت حضور زائران برای زیارت اهل بیت(ع) توسعه می دهد.

 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به تحصیل بیش از 4 میلیون دانشجو در سراسر کشور گفت: علیرغم برخی شبهات و اظهارنظرهای نسنجیده شاهد علاقه بسیار دانشجویان به اسلام و انقلاب هستیم؛ کثرت ثبت نام برای عتبات دانشجویی موید این واقعیت است.

 

وی افزود: با آسیب شناسی سیزدهمین دوره عتبات دانشجویی مشخص شد اولین مشکل دانشجویان بحث وام است زیرا این قشر کار مشخصی ندارند و با گرفتن وام می توانند به عتبات اعزام شوند. 

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: حضور تمام دانشجویان در عمره و عتبات عالیات تضمین کننده اعتقادات آنها در سراسر عمرشان است بنابراین هرچه در این زمینه هزینه کنیم، کم است.

 

وی با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان از اعزام به عتبات عالیات ادامه داد: 74 درصد اعزام های دوره سیزدهم و 75 درصد اعزام های دوره دوازدهم شامل اعزام اولی هاست. 

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در پایان گفت: بهترین راهکار مبارزه با توطئه ها و دسیسه های فرهنگی دشمن وصل کردن دانشجویان به خدا و اهل بیت(ع) از طریق اعزام آنها به عمره و عتبات است.

 

در ادامه این مراسم، دکتر علی رستگار، مدیرعامل بانک ملت به تشریح فعالیت های این بانک در عرصه فرهنگی و اعتقادی پرداخت و خاطرنشان کرد: بانک ملت در 2 سال گذشته 15 میلیارد ریال برای وام ازدواج، 200 میلیارد ریال برای جرایم غیرعمدی، 37 میلیارد ریال برای خوداشتغالی هزینه کرده است.

 

وی با اشاره به اقدام بانک ملت برای ساخت 63 مدرسه در نقاط محروم کشور افزود: طی چند هفته آینده کار راه اندازی 2 خوابگاه دانشجویی نیز آغاز می شود. 

مدیرعامل بانک ملت ادامه داد: طبق تفاهم نامه حاضر وام 10 میلیون ریالی به 25 هزار دانشجو با بازپرداخت 18 ماهه و کارمزد 4 درصد پرداخت می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان پس از ثبت نام در سایت و دریافت معرفی نامه از سازمان حج و زیارت می توانند به تمامی شعب بانک ملت سراسر کشور برای دریافت وام مراجعه کنند، ضمن اینکه پرداخت این وام تنها نیاز به یک ضامن دارد و در اسرع وقت صورت می گیرد. 

رستگار در پایان گفت: بانک ملت با همکاری مجموعه شرکت توسعه زیرساخت های مهر و ماه اقدام به راه اندازی هتل در عتبات عالیات کرده است. 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.