پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج در جمع خانواده های جان باختگان فاجعه منا در شهرضا :

در خصوص شناسایی پیکرهای 461 جان باخته ایرانی فاجعه منا به وعده خود عمل کردیم

در خصوص شناسایی پیکرهای 461 جان باخته ایرانی فاجعه منا به وعده خود عمل کردیم

رئیس سازمان حج در جمع خانواده های جان باختگان فاجعه منا در شهرضا اعلام کرد: در حال حاضر پیکر های همه 461 جان باخته ایرانی فاجعه منا شناسایی شده است و در این خصوص به وعده خود عمل کرده ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی پیش از ظهر امروز – یکشنبه 20 دی ماه- در محل فرمانداری شهرستان شهرضا با خانواده 11 تن از جان باختگان مظلوم فاجعه منا دیدار و با آنان ابراز همدردی کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این مراسم دیدار با خانواده های داغدیده فاجعه منا را وظیفه خود دانست و گفت: در موسم حج به حکم وظیفه با کاروان های آسیب دیده دیدار داشتیم و هم اکنون در ایران نیز عیادت و همدردی با خانواده های داغدیده در برنامه است.

وی در سخنانش به جایگاه والای جان باختگان این فاجعه تلخ اشاره کرد و افزود: این فاجعه داغ سنگینی بر قلب های مسلمانان گذاشت، این جان باختگان مظلوم عرفات را درک کرده بودند و بر اساس روایات کسی که عرفات را درک کند تمام گناهانش آمرزیده می شود و اینها مشعر را درک کردند و مظلومانه در مسیر رمی جمرات به لقاءالله پیوستند.

رئیس سازمان حج وقوع فاجعه منا را نتیجه سوء مدیریت و سوء تدبیر طرف سعودی دانست و عنوان کرد: در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه ستاد منا وارد عمل شد و با تشکیل ستاد بحران در منا با 7 کمیته و ساختار و وظایف مشخص ، امداد رسانی به آسیب دیدگان و شناسایی جان‌باختگان آغاز شد.

مهندس اوحدی در سخنانش اعلام کرد: در حال حاضر پیکر های همه 461 جان باخته ایرانی فاجعه منا شناسایی شده است و در این خصوص به وعده خود عمل کرده ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص درخواست برخی از خانواده های جان باختگان مبنی بر درج عنوان شهید برای جان باختگان این فاجعه تلخ توضیح داد: در این خصوص با نماینده ولی فقیه مذاکره شده است و موضوع در حال بررسی است.

آقای اوحدی در ادامه گفت: در خصوص روند اداری انحصار وراثت و امور مالیاتی آسیب دیدگان فاجعه منا نیز با دستگاه های مرتبط مذاکرات لازم صورت گرفته است تا نهایت مساعدت را با خانواده های قربانیان این فاجعه تلخ داشته باشند.

اوحدی در خصوص بیمه زائران حج نیز گفت: امسال پوشش بیمه ای زائران دارای بالاترین سقف بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در پایان به سوالات خانواده های جان باختگان حاضر در مراسم پاسخ داد.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین شهرستان شهرضا برگزار شد، در ابتدا کلیپی از مراسم تشییع پیکرهای جان باختگان مظلوم فاجعه منا به نمایش گذاشته شد.

در ادامه این برنامه مهندس گلابی فرماندار شهرضا ضمن عرض خیر مقدم به رئیس سازمان حج و زیارت و همراهان، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص آسیب دیدگان فاجعه منا ارائه داد  و به رئیس سازمان حج و همکاران وی برای پیگیری امور آسیب دیدگان فاجعه تلخ منا و بازگرداندن پیکرهای جان باختگان به کشور خداقوت گفت.

وی در سخنانش از همراهی خوب امام جمعه محترم شهرستان شهرضا و مردم شریف این شهرستان با داغدیدگان فاجعه منا تقدیرر کرد و اظهار داشت: مراسم تشییع پیکرها در چند مرحله انجام شد و هر بار این مراسم پررنگتر و با شکوه تر برگزار می شد.

مراسم دیدار با خانواده های جان باختگان فاجعه منا از شهرستان شهرضا و نجف آباد با حضور فرماندار شهرضا، مدیر حج و زیارت استان اصفهان، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان، جمعی از کارگزاران زیارتی و ایثارگران استان اصفهان در محل فرمانداری شهرضا انجام گرفت.

گفتنی است رئیس سازمان حج و همراهان پس از این مراسم در گلزار شهدای شهرضا حضور یافته و بر مزار مهاجران الی الله و جان باختگان مظلوم فاجعه منا فاتحه خوانده و ادای احترام کردند.

سعید اوحدی و همراهان پس از آن شهرضا را به مقصد شهرکرد ترک کردند.

دیدار با خانواده جان باختگان حادثه منای استان چهارمحال و بختیاری و همچنین نشست با کارگزاران زیارتی این استان از برنامه های رئیس سازمان حج در سفر به استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

در فاجعه تلخ منا که همزمان با عید قربان در مسیر رمی جمرات به وقوع پیوست، بسیاری از زائران کشورهای مسلمان جان خود را از دست دادند که 461 زائر ایرانی نیز جزء قربانیان مظلوم این فاجعه تلخ بودند.

 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.