پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده های جان باختگان فاجعه منا در شهرکرد

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده های جان باختگان فاجعه منا در شهرکرد

رئیس سازمان حج که بعد از ظهر امروزراهی استان چهار محال و بختیاری شده است، در مراسمی که بمنظور دیدار با خانواده جان باختگان فاجعه منا از این استان برگزار شد، با داغدیدگان ابراز همدردی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس سعید اوحدی که بعد از ظهر امروز- یکشنبه 20 دی ماه – راهی استان چهار محال و بختیاری شده است، در مراسمی که بمنظور دیدار با خانواده جان باختگان فاجعه منا از این استان برگزار شد، در جمع خانواده های داغدیده گفت: خداوند را شاکرم که در جمع شما عزیزان حضور دارم و در ابتدا وظیفه خود می دانم که از زحمات استاندار محترم و نماینده محترم ولی فقیه در ایتان و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در این استان که در بزرگداشت و تجلیل جان باختگان و همراهی و همدردی با خانواده های داغدارشان تلاش کردند، تشکر نمایم.

وی در سخنانش به بزرگی مصیبت فاجعه منا اشاره کرد و گفت: در حالی که بیش از 3 ماه از این حادثه تلخ می گذرد هنوز داغ آن بر قلب های ما سنگینی می کند.

رئیس سازمان حج در سخنانش به جایگاه رفیع جان باختگان فاجعه منا اشاره کرد و افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند این بزرگوران در زیباترین حالاتی که یک انسان در عمرش تسلیم حق می شود جان به جان آفرین تسلیم کردند.

مهندس اوحدی ادامه داد: این عزیزان در حالی جان به جان آفرین تسلیم کردند که عرفات را درک کردند و طبق روایات آمرزیده شدند و مشعر الحرام را نیز درک کردند و مظلومانه در روز عید قربان در مسیر رمی جمرات دعوت حق را لبیک گفتند.

وی در سخنانش به نحوه پیگیری و امداد رسانی به آسیب دیدگان این فاجعه اشاره کرد و گفت: از همان لحظات ابتدای وقوع حادثه ستاد وارد میدان شد و با تشکیل ستاد بحران در منا امداد رسانی به آسیب دیدگان و شناسایی جان‌باختگان مظلوم این فاجعه آغاز شد.

رئیس سازمان حج و زیارت به وقوع این حادثه تلخ اشاره کرد و توضیح داد: این حادثه با بی تدبیری و سوء مدیریت طرف سعودی رقم خورد ، خیابان 204 مسیر زائران ایرانی نبود و بسیاری از زائران کشورهای مختلف بدلیل تراکم و شلوغی در آن مسیر جان باختند.

مهندس اوحدی در سخنانش به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر زنده نگاهداشتن فاجعه منا اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا عهد کردیم عیادت و ملاقات با خانواده جان باختگان مظلوم فاجعه منا در برنامه این سازمان باشد.

در ادامه تعدادی از خانواده های داغدار سوالات و درخواست های خود را مطرح کردند و رییس سازمان حج با سوالات آنان پاسخ داد.

در ابتدای این مراسم معاون استاندار چهارمحال بختیاری ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان حج و همراهان برای حضور در این استان، از تلاش های سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان فاجعه منا تقدیر کرد و گفت: در استان چهارمحال و بختیاری به دستور استاندار کمیته در خصوص پیگیری و رسیدگی به امور آسیب دیدگان فاجعه منا تشکیل شده است که یکی از وظایف آن سرکشی از خانواده های داغدار جان باختگان است.

وی از تلاش های سازمان حج و زیارت و همکاران اداره حج و زیارت استان چهارمحال و بختیاری در رسیدگی به امور آسیب دیدگان فاجعه منا و التیام درد داغدیدگان تشکر کرد .

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.