پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر :

موظفيم شرعا درتعيين سرنوشت خود مشاركت كنيم

موظفيم شرعا درتعيين سرنوشت خود مشاركت كنيم
نماينده ولي فقيه درامور حج و زيارت انتخابات مجالس خبرگان و شوراي اسلامي را بسيار مهم خواند و تاكيد كرد وظيفه شرعي همه ماست كه درتعيين سرنوشت خود مشاركت كنيم.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكردرجلسه تواصي برحق درجمع كاركنان سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري با بيان اينكه انتخابات و مشاركت حداكثري مردم درآن ، از نمادهاي قدرت جامعه امروز است، اظهارداشت وظيفه شرعي همه ماست كه درتعيين سرنوشت خود مشاركت كنيم و در صورت كوتاهي در اين امر پيش خدا مسئول خواهيم بود.

نماينده ولي فقيه درامورحج و زيارت بي تفاوتي ، راي ندادن و مشاركت نكردن در انتخابات را نادرست و بدون منطق خواند و با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري فرمودند حتي كساني كه با انقلاب روي خوش ندارند درانتخابات شركت كنند گفت عقل اقتضا مي كند اگر ايران بخواهد درمقابل فتنه ها ايستادگي كند بايد قدرتمند باشد ومشاركت جدي وحداكثري مردم در انتخابات نماد قدرت است.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرافزود به هرنسبت حضور مردم درپاي صندوق هاي راي كم باشد ديگران آن را به نارضايتي تعبيركرده و طمع خواهند كرد تا به خيال خام خود بيشتربرمردم وكشور واردكنند .

وي با اشاره به اينكه غرب به هيچ عنوان ملتزم به روابط بين المللي نيست اضافه كرد نبايد دلمان را به تفاهم هايي كه صورت گرفته است خوش كنيم چرا كه مي بينيد برخلاف آنچه امضا كردند قانون وضع مي كنند.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به اينكه شرايط امروز جامعه با اوايل انقلاب فرق كرده است گفت جايگاه مجالس خبرگان و شوراي اسلامي جايگاه رفيعي است وبايد نسبت به نامزدهايي كه مي خواهند وارد آن شوند شناخت كافي داشته باشيم چراكه اگر اين افراد درست عمل كنند مشكلات حل مي شود و اگر بد عمل نمايند مشكلات مضاعف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكربرخي ويژگي ها براي كانديداهاي مجالس خبرگان و شوراي اسلامي را برشمرد و مهمترين وظيفه خبرگان را انتخاب رهبر درمواقع حساس دانست و اظهار داشت راي دهندگان بايد بدور از مسايل سياسي ، حزبي و گروهي و بدون دخالت دادن حب وبغض شخصي ، مصالح نظام و امت اسلامي را مد نظر قرار دهند و بين خود و خدا به حجت برسند و بدون توجه به فشارها به فردي راي دهند كه جهان و خطرات امروز را بشناسد و علاوه برتدين و سوابق روشن ، اراده ، بينش سياسي و قدرت تشخيص و تصميم گيري داشته باشد .

نماينده ولي فقيه با مهم و حساس خواندن وظايف نمايندگان مجلس گفت كليد بسياري از امور در اختيارآنهاست و نماينده اي بايد انتخاب شود كه بداند در دادن راي اعتماد به رئيس جمهور و وزراء ، قانونگذاري در بخش هاي مختلف ، مقابله با تهاجم فرهنگي و رشد اقتصاد كشور چگونه عمل كند.

وي درادامه سخنان خود تصميم عربستان در قطع رابطه با جمهوري اسلامي ايران را اقدامي نادرست و غير منطقي خواند و با اشاره به اينكه سعودي ها درمواقع نياز با پرداخت مبالغ گزاف براي خود راي جمع مي كنند و يا كشورهاي ديگر را به قطع رابطه با ايران ترغيب مي نمايند افزود فردي كه نداند با اين گونه حركت هاي خائنانه سياسي چگونه بايد مقابله و از حقوق كشور ومردم دفاع كند نمي تواند درمجلس شوراي اسلامي نقش آفرين باشد.

نماينده ولي فقيه با تاكيد براينكه بايد آگاهانه راي داد به حاضران توصيه كرد دين خود را به دنياي اين و آن نفروشند.

سرپرست حجاج ايراني به بيان مفهوم "خسرالدنيا و الاخره" اشاره كرد ودرادامه اظهار داشت درروايت داريم انساني كه آخرتش رابه دنيا بفروشد آدم بدبخت و بيچاره اي است و بدبخت تركسي است كه آخرتش را به دنياي ديگري بفروشد و بخاطر اينكه فرد ديگري نماينده مجلس شود ازدينش بگذرد و فرد ديگري لذتش را ببرد و بدبختي اش براي او باشد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكرتصريح كرد ازهمين امروز حساب جديدي براي انتخابات مجالس خبرگان وشوراي اسلامي بازكنيد و با چشمان باز و آگاهي كامل نامزدها را انتخاب نمائيد تا پيش خدا شرمنده نشويد و با آراء بالا كه مايه عزت نظام ، رهبري ومردم دردنيا خواهد بود ، همه خواهند فهميد ايراني ها همچنان درصحنه اند .

وي همچنين از بيكاري ، فقر و مشكلات فرهنگي بعنوان معضلات جدي اجتماعي نام برد و افزود به نمايندگاني نياز داريم كه قدرت تشخيص و تصميم گيري دراين زمينه ها را داشته باشند و بتوانند در تصويب قوانين به جاي دادن راي ممتنع به تصميم برسند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.