پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مراسم دیدار رئیس سازمان حج با خانواده شهدای فاجعه منا در مهاباد برگزار شد

مراسم دیدار رئیس سازمان حج با خانواده شهدای فاجعه منا در مهاباد برگزار شد

رئیس سازمان حج و زیارت عصر امروز در مراسمی که در مهاباد برگزار شد با خانواده شهدای مظلوم فاجعه منا دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس «سعید اوحدی» در مراسم دیدار با خانواده شهدای فاجعه منا در مهاباد که عصر امروز- چهارشنبه 23 دی ماه – با حضور مسئولین استان آذربایجان غربی ، فرمانداری مهاباد و مدیر حج و زیارت استان آذربایجان غربی و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در این استان و مسئولان سازمان حج برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت : فاجعه منا حادثه بسیار تلخ بود که با سوء مدیریت و بی تدبیری طرف سعودی رقم خورد که قلب های همه مسلمانان جهان را به درد آورد.

وی به وقوع این حادثه اشاره کرد و افزود: پس از وقوع حادثه سعودی ها حوالی ظهر آنروز تلاش کردند فضا را امنیتی کنند ولی اگر اجازه می دادند نیروهای امدادی ما وارد میدان شوند، تلفات این فاجعه ناگوار کاهش می یافت و پیکرهای جان باختگان در آن شرایط قرار نمی گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت فاجعه منا را حادثه ای تلخ و فراموش نشدنی توصیف و تأکید کرد: نباید اجازه دهیم تلخی این فاجعه باعث شود عظمت شهدای این فاجعه را نادیده بگیریم و فراموش کنیم.

مهندس اوحدی در سخنانش مرگ را حقیقتی گریزناپذیر توصیف کرد و افزود: در این عالم کسی جاویدان باقی نمی ماند ولی هیچ انسانی دعوت حق را بدون اذن خداوند لبیک نخواهد گفت و از طرفی زمانی که مرگ بخواهد اتفاق بیفتد لحظه ای تاخیر یا تعجیل در آن پیش نخواهد آمد اما این شهدای بزرگوار فاجعه منا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در بهترین حالت دعوت حق را لبیک گفتند از این رو بسیاری آرزو می کنند که جای این شهدا بودند.

وی در سخنانش خطاب به مسئولین حاضر خاطر نشان کرد: هر خدمتی که به خانواده های داغدیده داده شود، دارای اجر و ثواب بالایی است و تقاضای ما این است که در این راه از هیچ تلاشی دریغ و کوتاهی نکنید.

رئیس سازمان حج در پایان بیان کرد: سازمان حج و زیارت نیز با همه توان خواسته های خانواده های داغدار را تا وصول نتایج نهایی دنبال و پیگیری می کند  .

در پایان این مراسم به خانواده های معزز شهدای مظلوم منا ، لوح تقدیری بمنظور تجلیل از صبر و شکیبایی آنان با امضای نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی اهدا شد .

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.