پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در اولین همایش عمره گزاران استان مرکزی اعلام شد:

دکتر موسوی :برای پاسداری از حقوق مردم مصمم هستیم

دکتر موسوی :برای پاسداری از حقوق مردم مصمم هستیم

به گزارش خبرنگاه پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز نخستین همایش عمره گزاران استان مرکزی پیش از ظهر دیروز با مشارکت حدود 4000 نفر از زائران این استان با حضور حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت در سالن ورزشی شهدای 5 مرداد شهرستان اراک برگزار گردید.

پس ازقرائت آیات نورانی قرآن مجید و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی حجة الاسلام والمسلمین دکتر موسوی طی  سخنانی با تبیین اهمیت سفر حج و نقش آن در روند سازندگی روحی و تقویت جنبه عبودیت  و بندگی انسان در برابر خداوند متعال گفت :این سفر را یک توفیق الهی بدانید که زمینه پالایش روح جان انسان را از گناهان و معصیت ها فراهم می سازد ،همچنین در این سیاحت معنوی رفع مشکلات خود و دیگران را ازخداوند بخواهید زیرا کلید حل همه مشکلات و رفع دشواری ها در دست خداست.اما چگونه می توان نسبت و همبستگی میان تقرب بخدا و رفع مشکلات را جست؟ در این راستا خدا راه را به ما نشان داده و آن هم چیزی جز دعا نیست.پس در حج از این فرصت طلایی استفاده  کنید. با تضرع و ناله از پروردگار سبحان راه حل مشکلات و رها شدن از قید و بند گناهان را بخواهید .یقین بدانید که خداوند متعال اعمال و دعاهایتان  را قبول می کند. چون در قرآن می فرماید « ادعونی استجب لکم ...» البته گاهی دعای انسان مستجاب نمی شود که آنرا باید در عدم ادای حق عبودیت خدا از سوی انسان جست.خداوند  دراین آیه شریفه تاکید می فرماید ، شما حق عبودیت را به جا آورید من هم ربوبیتم را اعمال خواهم کرد.بر همین مبنا در آیه دیگری خطاب به انسان ها می گوید: « اوفوا بعهدی اوفی بعهدکم ....» عهد و پیمانتان  را بجا بیاورید من هم به عهدم وفا خواهم کرد.عهد ما با خدا همان ایمان و بندگی است.پس ما بنده هستیم  ، لذا باید از هر آنچه گناه و معصیت است دوری گزینیم . برای رسیدن به خداوند باید از گناهان دست بکشیم ،چرا که گناهان مانع ازرسیدن انسان هرگاه قدس الهی می گردد. وی با تاکید بر بستر معنوی موجود در حج گفت :در این سفر معنوی برآورده شدن دعاهای خود را صادقانه از خدا بخواهید در کنار قبر رسول الله (ص) اشک بریزید و او را واسطه خود و خدا قرار دهید

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه به تشریح برنامه ها و طرح های این سازمان در راستای پاسداشت حقوق مردم پرداخت و گفت: با اجرای قاطع طرح هدفمندسازی سهمیه عمره دیگرخبری از اعزام نور چشمی ها و افراد خارج از نوبت وجود ندارد. با لطف خداوند متعال وحمایت های بی دریغ شما مردم بزرگوار ،توانستیم با قدرت در برابر رانت ها و ویژه خواری ها در زمینه سهمیه  عمره ایستادگی  کنیم و بحمدالله در این راستا علیرغم فشارها و تهدید ها موفقیت های بزرگی نصیب سازمان حج و زیارت شده است.

وی پیرامون ظرفیت سازی در حج تمتع نیز افزود : در چارچوب نگاه زائر محوری و نیز اعزام بیشتر ثبت نام شدگان حج تمتع هم اکنون در صدد اجرا طرح « تعدیل عوامل اجرایی »حج  تمتع می باشیم.تا با ایجاد ظرفیت جدیدبتوانیم بر تعداد حجاج تمتع بیافزایم .مردم عزیز!ا بدانند که ما در این راه و برای پاسداری از حقوق مردم مصمم هستیم و راه برگشتی وجودندارد.(تکبیر و صلوات حاضران در حمایت از سخنان رییس سازمان ).

مشاو ررییس جمهور در ادامه به تشریح دستاوردهای عملیاتی شدن طرح اعزام متمرکز زائران استانی پرداخت و اظهار داشت:بنده بر این باور هستم که باید راه کربلا را به روی مردم گشود و سفر آنان را به عتبات تسهیل نمود آنهم با کمترین هزینه و کاهش بروکراسی های بی مورد اداری .براساس این نگاه طی سال گذشته و روزهای نخست سال 92 (تعطیلات نورورزی) با اجرای طرح استانی عتبات و شکست انحصار شرکت شمسا توانستیم 40 دستگاه اتوبوس را به 140دستگاه در روز جهت جابجایی مسافر زمینی عتبات و همچنین پروازها را به 140 مورد افزایش دهیم و در مجموع طی سال گذشته  با احتساب زائرین اربعین حسینی توانستیم حدود یک میلیون نفر را به زیارت عتبات مقدس در عراق اعزام نماییم.که این کار در نوع خودطی سال های اخیر بی نظیر بوده است.در همین چارچوب بدنبال اجرای «طرح زائر حسینیه »هم می باشیم تا بتوانیم از رهگذر آن اقشار کم درآمد ،دانش آموزان و دانشجویان رادر قالب تورهای زیارتی کم قیمت به عتبات اعزام کنیم و استان شما نیز می تواند  در این طرح پیش قدم باشد.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.