پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجت الاسلام والمسلمين سيدحيدر حكيم در ديدار سرپرست حجاج ايراني:

تدابير رهبر انقلاب در اربعين سبب شد ميان مردم ايران و عراق وحدت بيشتری ايجاد شود

تدابير رهبر انقلاب در اربعين سبب شد ميان مردم ايران و عراق وحدت بيشتری ايجاد شود
حجت الاسلام والمسلمين سيدحيدر حكيم در ديدار سرپرست حجاج ايرانی با اشاره به تدابير رهبر معظم انقلاب در مراسم پياده روی اربعين گفت: تدابير رهبر معظم انقلاب سبب شد تا در مراسم اربعين شاهد وحدت بسيار خوبی ميان مردم ايران و عراق باشيم و بسياري از توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، عصر دوشنبه ۲۸ دی ماه با حضور در موسسه فرهنگی شهید حکیم با حجت الاسلام والمسلمین سیدحیدر حکیم، متولی این موسسه دیدار و گفت‌و‌گو کرد. 


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار به حضور میلیونی زایران در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و این مراسم را بی‌نظیر دانست و افزود: در هیچ کجای دنیا نظیری همچون مراسم اربعین وجود ندارد که میلیون‌ها زایر از کشورهای مختلف جهان اسلام گردهم بیاییند و چنین اجتماع بزرگ جهانی را رقم بزنند. 

وی تمرکز فعالیت‌های بعثه مقام معظم رهبری در اربعین را در موضوع مسائل فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: در این مراسم از تمامی ظرفیت‌های موجود خود بهره گرفتیم و خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در این مدت انجام شد و استقبال زایران نیز از این برنامه‌ها بسیار خوب بود. 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، شناسایی نقاط ضعف و کاستی‌ها را جهت حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین را بسیار مهم دانست و گفت: خوشبختانه سال گذشته نقاط ضعف شناسایی شد و تا حدودی این کاستی‌ها برطرف شد و امسال نیز آسیب‌شناسی انجام شده و امیدواریم سال آینده شرایط بهتر و با مشکلات کمتری روبرو باشیم. 

وی همکاری و ارائه خدمات مردم عراق به زایران اربعین حسینی را شبه معجزه عنوان کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، تعاملات و همکاری‌های ملت ایران و عراق را در مراسم اربعین حسینی در فرهنگ سازی و ارتقای سطح معرفت مردم بسیار موثر دانست و ظهار داشت: خوشبختانه در اربعین امسال شاهد برپایی موکب‌های زیادی در ایران بودیم. 

سرپرست حجاج ایرانی گفت: عشق و علاقه مردم ایران به اهل بیت علیهم السلام به یک فرهنگ تبدیل شده است و باید این فرهنگ معنوی را توسعه و ترویج دهیم و پیروزی از اهل بیت افتخار بزرگی برای دوملت ایران و عراق است. 

حجت الاسلام والمسلمین سیدحیدر حکیم نیز در این دیدار ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و موکب‌های زایران ایرانی را در اربعین حسینی بسیار ارزشمند دانست و خواستار توسعه آن شد. 

وی با اشاره به تدابیر رهبر معظم انقلاب در مراسم پیاده روی اربعین گفت: تدابیر رهبر معظم انقلاب سبب شد تا در مراسم اربعین شاهد وحدت بسیار خوبی میان مردم ایران و عراق باشیم و بسیاری از توطئه‌های دشمنان خنثی شود. 

حجت الاسلام حکیم همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی اربعین را بسیار خوب دانست و از بعثه مقام معظم رهبری جهت اجرای این برنامه‌ها تقدیر کرد. 

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.