پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

داشتن مجوز خروج از كشور براي دانشجويان مشمول الزاميست

داشتن مجوز خروج از كشور براي دانشجويان مشمول الزاميست
دانشجويان مشمول كه داراي گذرنامه هستند، بعد از صدور مجوز بايد به اداره گذرنامه در استان خود مراجعه كنند تا از ثبت مجوز خروج از كشور در سيستم اطمينان حاصل نمايند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني لبيك،محمد زارع معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات گفت:با توجه به اينكه تعداد زيادي از زائران دانشجو خدمت مقدس سربازي را انجام نداده اند و ازمعافيت تحصيلي استفاده مي كنند، حتما مي بايست براي سفر به كشور عراق، مجوز خروج از كشور دريافت نمايند.
وي تصريح كرد:با توجه به اينكه دريافت مجوز خروج از كشور و صدور گذرنامه و سير مراحل اداري آن حداقل يك ماه به طول مي انجامد و براي سفر حتما بايد اين مراحل طي شود، زائراني كه از معافيت تحصيلي استفاده مي كنند نسبت به زائريني كه گذرنامه دارند زودتر اقدام كنند.

زارع گفت:زائرين در صورتي كه اين تعهد نامه و مجوز را تاكنون تحويل نداده اند به دليل نزديكي به ايام نوروز و بالا رفتن تعداد سفرهاي نوروزي، صدور گذرنامه آنها با زمان بيشتري مواجه مي شود كه ممكن است در روند اعزام آنها خللي ايجاد شود بنابراين تمام دانشجوياني كه از معافيت تحصيلي استفاده مي كنند هر چه زودتر فرم تعهد نامه محضري خود را به دفاتر ستاد در سراسر كشور تحويل دهند.

وي ادامه داد:بعضي از دانشجويان مشمول از قبل داراي گذرنامه مي باشند كه داراي ۵ سال اعتبار مي باشد، اما براي خروج از كشور بايد نسبت به تحويل فرم تعهدنامه محضري قدام كنند تا مجوز خروج از كشور ايشان صادرو در سيستم ثبت شود. در صورتي كه اين دسته از دانشجويان اين كار را انجام ندهند از خروج از كشور آنها در مرزهاي كشور جلوگيري خواهد شد. فرق اين دسته از زائرين با ديگران آن است كه نيازي به صدور گذرنامه ندارند و فقط بايد مجوز خروج از كشور بگيرند.

زارع گفت:با توجه به اينكه كاروان هاي عتبات داراي ويزاي گروهي مي باشند، دانشجوياني كه مجوز خروج از كشور نگرفته باشند بعد ازخروج كاروان از مرز، امكان ملحق شدن به گروه را ندارند و علاوه بر پرداخت خسارت بايد در زمان ديگري و با كارواني ديگر اعزام شوند.

وي ادامه داد:دانشجويان مشمول كه داراي گذرنامه هستند، بعد از صدور مجوز بايد به اداره گذرنامه در استان خود مراجعه كنند تا از ثبت مجوز خروج از كشور در سيستم اطمينان حاصل نمايند.

معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت:دانشجويان مشمول براي گرفتن تعهد نامه محضري كه فرم هاي آن در دفترچه راهنما در سايت لبيك موجود است كافيست با تحويل فرم هاي مذكور به يكي از دفاتر اسناد رسمي و با ارائه كارت ملي، شناسنامه و يك ضامن نسبت به اين امر اقدام كنند.

لازم به تذكر است، نيازي به تنظيم سند در دفترخانه ها نيست چون هزينه آن بالاتر است و لازم است زائرين مشمول بعد از مراجعه به دفاتر اسناد رسمي، تقاضاي انجام گواهي امضا كنند.

گفتني است زائرين مشمول كه داراي گذرنامه نمي باشند، بعد از صدور مجوز خروج از كشور خود مي توانند با مراجعه به يكي از دفاتر پليس+۱۰ در سراسر كشور نسبت به تحويل مدارك جهت اخذ گذرنامه اقدام كنند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.