پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج با خانواده شهدای فاجعه منا در مازندران

دیدار رئیس سازمان حج با خانواده شهدای فاجعه منا در مازندران

رئیس سازمان حج و زیارت روز پنجشنبه با خانواده شهدای مظلوم فاجعه منا در مازندران دیدار و از آنان دلجویی کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حج وزیارت  استان مازندران ، مهندس سعید اوحدی معاون محترم وزیر و  ریاست محترم حج وزیارت کشور پیش از ظهر پنجشنبه اول بهمن ماه در همایش تجلیل از خانواده‌های جان‌باختگان فاجعه منا که در اداره حج و زیارت مازندران برگزار شد با اشاره فاجعه تلخ منا اظهار کرد: در روز حادثه هفت درصد عوامل ستادی سازمان حج و زیارت محرم بودند و اگر این تعداد بالاتر بود یقینا تبعات فاجعه تلخ‌تر بود چرا که مجبور بودیم خارج از منا  پیگیر امور مجروحان باشیم.

وی افزود: غروب روز نهم ذیحجه بعد از دعای عرفه وارد مشعر‌الحرام شدیم و تا آن موقع از شب از 64 هزار زائر ایرانی، عمده‌ای از زائران مشغول نماز شب و دعا بودند و در روز عید قربان طی تماسی متوجه شدم رمی جمرات با ازدحام زائران مواجه شده و بعد از 10 دقیقه از تماس اول یکی از اعضای تیم صداوسیما تماس گرفتند که رمی جمرات با مشکل مواجه شده و مسیر خیابان 204 که اصلا مسیر زائران ما نبوده دچار ازدحام شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه ستاد بحران در منا تشکیل شد و آماری همان روز از مسئول آمار و اطلاعات در ستاد دریافت کردیم و متوجه شدیم یک‌هزار نفر از مفقودان به کاروان برنگشتند، گفت: حجاج ما قربانی سوءتدبیر و سوءمدیریت سعودی ها شدند.

اوحدی با اشاره به اینکه پلیس عربستان راه دو مسیر سوق‌العرب و جوهره را می‌بندد و زائران ایرانی به اجبار به مسیر 204 هدایت می شوند، خاطرنشان کرد: 20 اکیپ را به محل حادثه اعزام کردیم، تمام اکیپ برگشتند و اعلام کردند ارتش عربستان وارد کار شده و مشخص شد تعداد جان‌باختگان بیش از حد تصور ما بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ادامه داد: باید از میان 7 هزار جسد، پیکرهای 461 زائر ایرانی را پیدا می‌کردیم.

مدیرحج و زیارت مازندران نیز از انتقال سه جان‌باخته منا به مازندران در روز جمعه خبر داد و افزود: پیکرهای مطهر آقایان  حاج اصغر علیزاده از سیمرغ ، حاج علی‌اصغر ایزدی مقدم از بابل و حاج محمد‌علی بدیعی از سوادکوه فردا در مازندران تشییع می‌شود.

سید حبیب‌الله ساداتی گفت: پیکرهای مطهر حاج  عباس جعفری مدیر کاروان قائم‌شهر و حاج ابراهیم صادقی واسکسی با رضایت خانواده آن‌ها در مکه دفن شدند و منتظر تصمیم خانواده محترم حاج  نصرالله جعفری برای دفن هستیم تا به سفارت عربستان و سازمان حج و زیارت اعلام کنیم.

درپایان این مراشم ضمن پاسخ به سئوالات مطرح شده از سوی خانواده های محترم توسط رئیس سازمان حج، لوح تقدیری که مزین به پیام مقام معظم رهبری مدظله العالی ، نماینده مقام معظم رهبری درحج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی جناب حجت الاسلام والمسلمین  قاضی عسگر و مهندس اوحدی ریاست محترم  سازمان بوده  به خانواده های محترم مهاجرین الی الله  تقدیم شد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.