پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دانشجويان براي سفر به عتبات نيازي به پرداخت ۱۵ ميليون تومان نظام وظيفه ندارند

دانشجويان براي سفر به عتبات نيازي به پرداخت ۱۵ ميليون تومان نظام وظيفه ندارند
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بيان اينكه دانشجويان مشمول بايد براي دريافت مجوز خروج از كشور خود را به دفاتر استاني ستاد معرفي كنند، گفت: اين دسته از دانشجويان كه از طريق ستاد براي سفر به عتبات اقدام كرده‌اند، نيازي به پرداخت ۱۵ ميليون‌تومان به نظام وظيفه ندارند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدرضا فقيهي درباره مجوز خروج از كشور دانشجويان كه از طريق ستاد براي سفر به عتبات اقدام كرده‌اند، گفت: آن دسته از دانشجوياني كه كارت پايان خدمت يا كارت معافيت از خدمت مقدس سربازي ندارند، مشمول هستند و بايد حتما مجوز خروج از كشور را از سازمان نظام وظيفه عمومي اخذ كنند.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان ادامه داد: مراحل اخذ مجوز خروج از كشور براي دانشجويان مشمول به اينگونه است كه مشمولان بايد 2 ميليون تومان پول نقد و 13 ميليون تومان چك بانكي به عنوان ضامن به سازمان وظيفه عمومي كشور بدهند و همچنين مدارك معافيت تحصيلي و اشتغال به تحصيل خود را نيز ارائه كنند.

وي افزود: ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان تسهيلات خوبي را براي دريافت مجوز خروج از كشور مشمولان فراهم كرده‌ است و براين اساس دانشجويان مشمولي كه ثبت‌نام خود را نهايي كرده‌اند، بايد به دفاتر ستاد در استان‌ محل سكونت خود مراجعه كنند و مدارك تحصيلي خود را ارائه كنند و ما مجوز خروج از كشور آنها را اخذ مي‌كنيم.

فقيهي در ادامه تصريح كرد: آن دسته از دانشجويان مشمولي كه از طريق ستاد عتبات دانشگاهيان به عتبات اعزام مي‌شوند براي دريافت مجوز خروج از كشور نيازي به پرداخت 2 ميليون تومان پول نقد و 13 ميليون تومان چك ندارند و ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان خروج آنها از كشور را تضمين مي‌كند.

رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با بيان اينكه روزانه 3 تا 4 كاروان دانشگاهي به عتبات اعزام مي‌شوند، گفت: اين كاروان‌ها 40 نفره هستند و با هر كاروان يك روحاني سفر مي‌كند و مداح ستاد نيز در نجف و كربلا مستقر است.

وي با اشاره به آغاز اعزام‌ها از روز دوشنبه گفت: نخستين كاروان دانشگاهيان از استان هاي آذربايجان غربي و كرمان اعزام مي‌شود و در روز سه شنبه نخستين كاروان تهراني‌ها عازم عتبات عاليات مي‌شود.

فقيهي در خاتمه اظهار داشت: خروج هر دانشجوي مشمولي از مرز بدون داشتن مجوز خروج از كشور امكان‌پذير نيست و دانشجوياني كه خود را به دفاتر ستاد معرفي نكنند به مشكل مي‌خورند.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.