پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده های شهدای مظلوم منا در شیراز+تصاویر

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با خانواده های شهدای مظلوم منا در شیراز+تصاویر

رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته در سفر به شیراز با خانواده جان باختگان فاجعه منا در استان فارس دیدار و از آنان دلجویی کرده و به سوالات آنان پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس «سعید اوحدی» روز یکشنبه چهارم بهمن ماه در مراسم دیدار  با خانواده های جان باختگان فاجعه منا در شیراز، شهدای این فاجعه تلخ را دارای مقام معنوی والا توصیف کرد و گفت: در همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه ستاد بحران در منا تشکیل شد و کمیته های تخصصی کار خود را شروع کردند . خوشبختانه کمتر از 5 درصد نیروهای ستادی مُحرم شده بودند و اگر این شرایط وجود نداشت، امدادرسانی و پیگیری وضعیت جان باختگان و مجروحان با مشکلات جدی همراه می شد.

وی در سخنانش به درخواست های خانواده های جان باختگان فاجعه منا اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص درج عنوان شهید برای آن بزرگواران موضوع به بنیاد شهید برای بررسی انعکاس داده شده است و قرار است کمیته ای در این خصوص تشکیل و نتیجه نهای اعلام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیگیری حقوقی فاجعه منا که به دستگاه دیپلماسی کشور واگذار شده  را از دیگر مطالبات خانواده های قربانیان مظلوم منا برشمرد.

رئیس سازمان حج در سخنانش به نشست با حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور اشاره کرد و گفت: در جلسه با ایشان نیز آخرین اقدامات و روند پیگیری این حادثه مورد بررسی قرار گرفته است.

مهندس افشانی استاندار فارس نیز که در این مراسم حضور داشت، طی سخنانی از تشکیل کمیته ای با محوریت استانداری و اداره حج و زیارت استان فارس باحضور نمایندگانی از خانواده های جان باختگان فاجعه منا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این کمیته با استفاده از ظرفیت های موجود در استان، نسبت به پیگیری امور و مسائل خانواده های داغدیده اقدام خواهد کرد.

علیرضا زینالی مدیر حج و زیارت استان فارس نیز در این مراسم گزارشی از اقدامات و پیگیری های امور آسیب دیدگان فاجعه منا در این استان ارائه و از همکاری این اداره با اداره کل آموزش پرورش استان فارس برای نامگذاری مدارس به نام شهدای منا خبر داد.

وی همچنین به پیگیری های صورت گرفته در خصوص نامگذاری معابر و خیابان های استان فارس به نام شهدای مظلوم منا اشاره کرد.

در پایان مراسم خانواده های داغدیده مسائل خود را با رئیس سازمان حج در میان گذاشته که وی نیز به سوالات آنان پاسخ داد.

مراسم دیدار با خانواده های جان باختگان مظلوم منا با حضور مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج، معاون زیارتی استانداری فارس، مدیر حج و زیارت استان فارس و دیگر مسئولان استان و خانواده های داغدار فاجعه منا روز گذشته در شیراز برگزار شد.

 


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.