پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سفیر ايران در بغداد در ديدار با نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت:

صدور بيش از يك و نيم ميليون رواديد براي زايران ايراني در ايام اربعين

صدور بيش از يك و نيم ميليون رواديد براي زايران ايراني در ايام اربعين
سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد در ديدار با نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت از صدور بيش از يك و نيم ميليون رواديد در اربعين امسال خبر داد و گفت: براساس گزارشي كه مسؤولان عراقي ارائه كرده اند، بيش از يك ونيم ميليون ايراني با داشتن رواديد وارد حاك عراق شدند و در مراسم اربعين حسيني شركت كردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از بغداد، سفير كشورمان در عراق و نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت در خصوص راهكارهاي رفع مشكلات و چگونگي روان سازي سفر زائران ايراني به مراسم اربعين حسيني تبادل نظر كردند.

درديدارحسن دانايي فر با حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر كه در بغداد انجام شد دو طرف پذيرايي مردم عراق از زائران اربعين حسيني را صميمانه و برخاسته از روحيه عاشورايي عاشقان اباعبدالله الحسين توصيف كردند.

نماينده ولي فقيه دراين ملاقات به برنامه هاي حج ، فعاليت هاي بعثه مقام معظم رهبري در عراق و حضور ميليوني زايران در مراسم اربعين حسيني اشاره كرد و اين حضور را شبه معجزه دانست.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر ضمن تجليل از همكاري ها و همدلي هاي مردم و دولت عراق، اظهار داشت: خوشبختانه در مراسم باشكوه اربعين حسيني، حضور مردم بي نظير و پذيرايي مردم عراق و همكاري دولت اين كشور نيز بسيار خوب بوده است.

نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت با بيان اينكه اربعين امسال زيبايي هاي زيادي به دنبال داشت، افزود: زيبايي هاي اربعين به قدري زياد بود كه برخي نواقص اندك در آن پيدا نبود و نبايد اين كاستي هاي كوچك را بزرگ جلوه دهيم.

در اين ديدارسفير كشورمان دربغداد نيز سفرنماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت و هيئت همراه به عراق را درجهت تسريع و روان سازي اعزام زايران به عتبات عاليات مثبت و مفيد ارزيابي كرد.

دانايي فرهمچنين صدور بيش از يك و نيم ميليون رواديد در اربعين امسال را يادآور شد و گفت: براساس گزارش مسؤولان عراقي بيش ازيك ونيم ميليون زائرايراني با داشتن رواديد براي حضور درمراسم اربعين حسيني وارد خاك اين كشورشدند.

وي حضور مردم را در مراسم اربعين بسيار تاثيرگذار دانست و افزود: مردم ايران دراين مراسم نظم بسيار خوبي داشتند و دولت عراق هم به اين نظم و انضباط اذعان كرد و اربعين امسال در بهبود روابط ايران و عراق بسيار تاثير گذار بود.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.