پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دکتر موسوی در همایش عمره گزارن اردبیل:حج موهبت و توفیق الهی است .

دکتر موسوی در همایش عمره گزارن اردبیل:حج موهبت و توفیق الهی است .

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج نیوز همایش آموزشی توجیهی عمره گزاران استان اردبیل با مشارکت حدود 2500 تن از زائران این استان پیش از ظهر جمعه در سالن ورزشی شهر اردبیل برگزار شد.

در این همایش بزرگ حجة الاسلام و المسلمین دکتر سید احمد موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت در سخنانی با تاکید بر توجه به یاد خداوند در تمامی مراحل زندگی و نیز برشمردن پیامدهای آن بر روح و جسم انسان گفت :یاد خداوند متعال راه غلبه بر انبوه مشکلات و خروج از تنگناها و دشواری هاست. یادخدا بودن یعنی اینکه همه رفتارها ئ حرکات و سکنات انسان برای رضایت پروردگار متعال می باشد.

آقای دکتر موسوی دعا را مهمترین راه ارتباطی میان انسان و خدا دانست و افزود: دعا نقش مهمی در راستای ارتباط میان بنده و خدا دارد.هیچ فردی بی نیاز از دعا نیست .اکنون شما در این سفر معنوی حج عمره باید فرصت ها را غنیمت بشمارید و در کنار مشاهد و اماکن متبرک و مقدسی همچون قبر نورانی پیامبرر اکرم (ص) و مسجد الحرام با تضرع وناله خالصانه دعا کنید تا از گناهان و خطاهایتان درگذرد.خداوند متعال در قرآن به انسان ها وعده فرمود، اگر از من بخواهید من نیز دعاهای شما برآورده خواهم ساخت.ادعونی استجب لکم ......اگر انسان سر بندگی در برابر خداوند فرود آورد ،خدا نیز ربوبیتش اعمال خواهد کرد .اگر گاهی دعاهای ما متسجاب نمی شود باید علت آنرا در درون خود بیابیم که حق بندگی خدا را بجا نیاورده ایم.

این استاد دانشگاه در سخنان خود افزود: حج موهبت و توفیق الهی است که به سادگی  نصیب هرکسی نمی شود. اکنون که این قرعه بنام شما رقم خورده سعی کنید تا از همه لحظات این سیاحت معنوی بهره بجویید و درون خود را از گناهان پاک گردانید ،آنگاه با دلی آکنده از ایمان و خالی از هر گونه گناه ومعصیت برگردید.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه روند تحولات صورت گرفته در بخش های مختلف خدماتی و رفاهی زائرین در طول این مدت را تشریح کرد و اظهار داشت: عزت و منزلت زائران ایرانی دغدغه اصلی ما و کسب رضایت زائران محور برنامه های سازمان است .در همین راستا بنده و همکارانم در بخش های مختلف سازمان تلاش کردیم تا بتوانیم با صرفه جویی در هزینه های اضافی علیرغم وجود مشکلاتی همچون کمبود ارز  و تورم منطقه ای ، بهترین خدمات را بویژه در حوزه اسکان و تغذیه جهت زائران عزیز! فراهم نماییم و امروز با وجود افزایش نرخ ارز و تورم ،در بخش مسکن توانستیم 7 میلیون ریال عربستان ، در هزینه ها ارزی کشور صرفه جویی و در عین حال بهترین هتل ها را برای اسکان عمره گزاران اجاره کنیم.در زمینه خرید اقلام مصرفی نیز با تشکیل کمیسیون نظارتی و بررسی تمامی جوانب کالاهای مصرفی را تهیه و در اختیار آشپزخانه ها و هتل ها قرار دهیم .

مشاو ررییس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت در ادامه سخنان خود به مساله اهمیت حفظ حقوق زائران و محوریت آن در رویکرد جدید سازمان اشاره و گفت: رضایت زائر ایرانی در رویکرد جدید حاکم بر سازمان حج و زیارت از اولویت و اهمیت خاصی برخوردار است در همین چارچوب نخستین اقدام بنده در سازمان بستن دکان های سود جویان و هدفمندسازی سهمیه عمره بود که در سایه لطف خدا و حمایت قاطعانه مردم و علیرغم سنگ اندازی سودجویان و منفعت طلبان توانستیم این تصمیم مهم را عملیاتی و برای همیشه پرونده سهمیه های بی حساب و کتاب را ببندیم .

رییس سازمان حج و زیارت با تمجید از ولایتمداری مردم خطه اردبیل و عشق راستین آنان به اهل بیت (ع) اظار داشت : باید کاری کنیم که جوانان و مردم این خطه که از عاشقان و دلدادگان راستین اهل بیت (ع) هستند ،هر گاه اراده کنند بتوانند براحتی و با کمترین هزینه به زیارت عتبات بروند .بنده اعلام میکنم در صورتیکه مسئولان استان اردبیل زیرساخت های لازم را فراهم کنند و شرکت های کارگزاری آمادگی لازم را داشته باشند ،می توانیم با تفویض اختیار به مدیریت حج و زیارت اردبیل طرح اعزام متمرکز زائران عتبات را در این استان اجرایی کنیم.

درآغاز مراسم آقای عباسی مدیر حج و زیارت استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از حوزه فعالیت سفر حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی را به خطه شهید پرور استان اردبیل خیر مقدم گفت.

حاشیه :

* آیةالله حاتمی از علمای بزرگ  آذربایجان و نماینده مجلس خبرگان در محل اجرای همایش عمره گزاران از مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت ،استقبال و علیرغم کهولت سن تا پایان مراسم و بدرقه آقای دکتر موسوی حضور داشت.

*عمره گزاران استان اردبیل از ساعات اولیه جمعه تا ساعت 11 صبح با حضور در سالن ورزشی اینش هر در انتظار استماع سخنرانی آقای دکتر موسوی بودند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.