پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری

دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با  تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری
رئیس سازمان حج و زیارت روز گذشته در سفر به شیراز با تولیت آستان مقدس احمد بن موسی(ع)(شاهچراغ) و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد و گزارشی از روند پیگیری فاجعه غمبار منا ارائه داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، مهندس «سعید اوحدی» روز یکشنبه چهارم بهمن ماه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمد بن موسی(ع)(شاهچراغ) و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، در ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص رسیدگی به وضعیت جان باختگان فاجعه منا و روند پیگیری این فاجعه ارائه داد و گفت: سرکشی و دلجویی از خانواده های این بزرگواران امری ضروری بود و تا کنون به 25 شهر سفر کرده و با خانواده ها دیدار داشته ایم.

وی افزود: در این دیدارها و سرکشی ها می بینیم که برخی از خانواده ها با مشکلاتی مواجه هستند و رسیدگی به امور ایشان بصورت جدی لازم است و توقع جدی آنان پیگیری امور حقوقی این فاجعه است که وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور است .

مهندس اوحدی به درخواست خانواده جان باختگان منا مبنی بر اطلاق  عنوان شهید برای آن بزرگواران اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص اطلاق عنوان شهید برای جان باختگان مظلوم فاجعه منا، موضوع طی نامه ای به بنیاد شهید منعکس شده که امیدواریم در این خصوص نیز اقدام لازم صورت گیرد تا خانواده این عزیزان نیز از نگرانی خارج شوند.

رئیس سازمان حج بیان کرد: خواسته دیگر خانواده های جان باختگان دیدار با رهبر معظم انقلاب برای تسلی خاطر و همچنین پیگیری حقوقی فاجعه منا است.

حجت الاسلام و المسلمین دستغیب نیز در این ملاقات با اشاره به فاجعه غمبار منا گفت: توصیه می کنم خاطرات دیدارهای شما با خانواده جان باختگان مظلوم منا ثبت و ضبط شود و این خاطرات قطعا برای مردم مفید خواهد بود.

تولیت آستان مقدس احمد بن موسی(ع)(شاهچراغ) و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، از اقدامات سازمان حج و زیارت و اداره حج و زیارت فارس در رسیدگی و پیگیری امور آسیب دیدگان فاجعه غمبار منا را خالصانه و ارزشمند توصیف کرد و گفت: زمانی که این اتفاق افتاد در کنار غمبار بودن این فاجعه تلخ ، نگران شما و شرایطی که در آن قرار داشتید بودیم اما زحمات شما و همکارانتان پاداش خوبی خواهد داشت و انشاءالله مورد رضای پروردگار خواهد بود با توجه به محدودیت هایی که با آن مواجه بودید.

وی ادامه داد: خدا را شکر که این مسئله با هدایت رهبری مدیریت شد و شاکریم که از نعمت ولایت بهره مندیم.

درانتهای این دیدار علیرضا زینلی مدیر حج و زیارت استان فارس از زحمات و همراهی حجت الاسلام دستغیب در مراسم بزرگداشت جان باختگان و دلجویی از خانواده های داغدار آنان تقدیر و تشکر کرد.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.