پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

استاندار فارس در دیدار با خانواده جان‌باختگان منا:

اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت در خصوص فاجعه منا مناسب بود

اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت در خصوص فاجعه منا مناسب بود
استاندار فارس گفت: حج نمایش عظیم بشری و ملت‌های‌ مسلمان است که دو پیام عمیق برابری و وحدت امت‌های اسلامی را در خود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمدعلی افشانی یکشنبه 4 بهمن در جلسه دیدار رئیس سازمان حج و زیارت کشور با خانواده قربانیان حادثه منا در شیراز، گفت: در مناسک حج هیچکس بر دیگری برتری ندارد و همه یک لباس واحد و یک رنگ می‌پوشند و در همین حرکت برابری نهفته است.

وی در سخنانش با اشاره به بروز فاجعه منا در حج تمتع امسال گفت: اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت درباره این حادثه آن هم در سرزمینی که رفتار حاکمان آن منطقی نبود، مناسب بود.

وی با تصریح اینکه تلاش‌های فراوانی برای شناسایی پیکر قربانیان این فاجعه و انتقال پیکرهای آنان به کشور انجام شد، افزود: در آن ایام تمام مدیریت استان درگیر این موضوع بود و در این راستا بازدیدهایی نیز از سوی معاونان، مدیران و فرمانداران از خانواده‌های این قربانیان جهت ادای احترام انجام شد.

افشانی با بیان اینکه حج یعنی آهنگ رفتن و آهنگ از خود رهیدن و به خدا پیوستن و مهاجرت از خویش به سوی خدا، گفت: حج نه تنها مهاجرت از خانه خویش به خانه خداست بلکه مهاجرت از خویش به سمت خداست و این فلسفه حج است.

استاندار فارس گفت: انسان از لحظه‌ای که اراده حج می‌کند، محور و مقصد او خداست و در همان لحظه که قصد عزیمت و پیوستن به خدا را دارد، در حقیقت از خود به سمت خدا می‌رود و به او می‌پیوندد و به همین دلیل انسان‌هایی که در آن شرایط فوق روحانی و عرفانی و در حالی که لباس احرام بر تن داشتند و در حال انجام مناسک حج بودند، به خدای خویش پیوستند و این برای هر انسانی دست یافتنی نیست.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.